Kappe Ikea-ledning???

Nåmen, så købte jeg lige sådan en gallerilampe i Ikea. Tanken var, at den skal hænge over et flot billede, og der er lavet et fint lampeudtag lige over billedet. Nu kan jeg så konstatere, at jeg ikke lige var grundig nok, da jeg undersøgte tilslutningmulighederne, for så vidt jeg kan se, SKAL den plugges i en stikkontakt... eller hvad? Kan jeg kappe ledningen over, og tilslutte direkte i lampeudtaget?

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

NEJ NEJ det må du endelig ikke. Som du kan se står der power supply på "stikprop" og 5 volt på det lille mærke på ledningen. Så din lampe skal have strøm igennem netop denne "stikprop"


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Du kan evt. gøre det, at du laver en forlængerledning ud af selve udtaget, som er ret kort, og sætter selve strømforsyningen ind i. Det bliver ikke særligt fikst at se på.

Alternativt kan du sætte en længere forlængerledning i, og så skjule selve strømforsyningen et sted. Det forudsætter, at ledningen fra strømforsyningen er lang nok til at nå tilbage til lampen .

(Med forlængerledning menes, en ledning uden "han-stik").


Træd ikke på mine ledninger :o)

En fuga stikkontakt med usb forsyning fylder 1,5 modul, så de passer nok ikke i lampeudtaget. Men du kunne erstatte lampeudtaget med en stikkontakt "grisetryne" eller købe en lampe til 230 v (den du har et til 5V gennem en spændingsforsyning) og klippe stikket af og montere i lampeudtaget. Endelig er der den mulighed, at du skiller lampen ad og korter ledningen op inde i lampen.


fase
Annonce

Tak for gode forslag. Det er et lampeudtag som dette, der er monteret:

https://www.wattoo.dk/lk-fuga-lampe...1020007820

Det kunne da ellers være rigtigt fedt, hvis jeg "bare" kunne sætte usb-stikket I. Jeg vil jo helst slippe for den store prop  


Mht at korte ledningen af... det vil vist indbefatte noget med lodning og hvad ved jeg, så det skal jeg ikke ud I   

Ingen af de nævnte vil kunne bruges, hvis lampeudtaget er planforsænket. Så der er kun, at du udskifter lampeudtaget med en "grisetryne", som passer i samme dåse som lampeudtaget, eller at du får byttet lampen til en 230v udgave.


fase

Ærgerligt. Men tak for svar.


Tror desværre ikke lamperne finds I 230v udgave hos Ikea. Andre har slf. noget lignende, men det er jo også til lidt andre priser  

Hvis du har en mobil-lade station eller lignende der skal være placeret nede ved/under billedet, så kunne du tilslutte din USB lampe til den forsyning frem for sin egen.

Men er din lampe "palle alene", så skal du igang med etablering af et almindeligt udtag, en 5V forsyning til USB eller finde en anden lampe.


 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis