isolering under gulv i gammelt hus med ventileret sokkel

Hej forum   Hvor meget isolering er godt at sætte op under mine gulve når engang jeg kommer der ned ? og skal jeg lukke under isolering med endten plastik eller evt krydsfiner ? eller bare lade isolering hænge i søm og ståltråd ?


Hey,jeg ved ingenting men jeg lærer hurtigt (;
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Når du har ventileret krybekælder, så er det først og fremmest dét den skal være - ventileret. Forudsætningen herfor er at du ikke hindrer eller prøver på at bukke luftstrømmen. Det vil medføre reduceret ventilation og være grobund for svamp og des lige, så derfor: du må under ingen omstændigheder hænge isoleringen længere ned end toppen af dine ventilationsriste. 

Isoleringen skal gerne ligge på et underlag af (imprægneret) forskalling, for ikke at komme til at hænge i guirlander. Det er svært at opnå udelukkende med tråd, selvom det skal være der. 

Magasinet Gør det selv har i øvrigt lavet en udmærket trin for trin vejledning, som du kan købe dig adgang til på nettet for et par håndører.

Hvis du vil have helt fast underlag, som også hindrer dyr i at gå i isoleringen, kan du lægge hårdbatts, norbitplade eller lignende allernederst i konstruktionen, ovenpå forskallingen.


Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!

Tak for svar    jeg har bare ladet mig høre at det med ventilationen er et lævn fra før centralvarmen ( Altså meget svingende inde temperaturer pga. opvarmning med kakkelovn eller lignende og dermed fugt problemer ) men jeg må se hvornår jeg kan komme under mit gulv   


Hey,jeg ved ingenting men jeg lærer hurtigt (;

Jo mere du isolerer mod din krybekælder jo større er behovet for ventilation dernede.

Anbefalingen i dag er faktisk, at man ændrer krybekælderkonstruktioner til terrændækskonstruktioner fremfor efterisolering.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis