Ledspots badeværelse

Hej. Jeg er ved at lave nyt badeværelse, men er i tvivl om hvor mange ledspots jeg skal sætte op. Badeværelset er på ca 7kvm, der hvor jeg vil købe spotsene mener de 12 stk af denne model Philips MASTER LEDspotMV D 5.4-50W GU10 927 40D men syntes det lyder af mange.


Hvad er jeres vurdering?? 😉


7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er det 5w led? Så ville jeg sige at halvdelen var rigeligt, med mindre du skal bruge det som filmstudie. Men jeg går ikke ud fra at du skal filme dig selv bade....


Elektronikteknikeren

En 5 W led svarer til en 35 W pære. Så 6 spot med 5 W svarer til ca. 180 W almindelige pærer. Du skal dog tage i betragtning at spredningsvinklen på led pærerne kun er 40°,  vil 6 stk. nok være OK.


fase

Har lige monteret 4,5 Watts i et soveværelse på ca 17 kvm og brugt 5 spots og der er rigeligt med lys, så har monteret en lysdæmper. Pas på du ikke får monteret for mange, så vil klart anbefale 5 eller 6 spots max, da det også kan komme til at se for dumt ud med hele loftet fyldt med spots. 

Annonce

Husk ingen lamper inde i brusekabine hvis der ikke er over 2,25 meter til loftet. Det vil du få en anmærkning på når huset skal sælges.


Apollo14dk - Elektriker af guds nåde. Dog hjemmegående pt. pga. arbejdsskade

Jeg er modsat de andre af den holdning, at man skal have RIGELIGT med lys i badeværelset.

Det er typisk der kvinderne render ud for at lægge krigsmaling, og så skal der sq noget af et spotlight til, især ved spejlet, og ofte også i bad og/eller WC regionen, til når de skal igang med hække-klipperen på ben m.m.

Jeg vil anbefale dig at lave det med 2 kontakter/grupper, så du har "projektør" og "nat tisse" belysning at vælge mellem

Vandtætte LED bånd er evt. en mulighed for at kunne få lux nok ude i bruse kabinen, og det er nemt at få lysdæmpere til LED bånd også, endda fjernstyrede så du kan regulere det derude.

Her selv god erfaring med farvegengivelse og lys mængde fra "HiLux" serien af LED bånd.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis