Flytte brændeovn til udestue... hvad registreres ved kommune ?

Hej

Vi står for en større renovering hvor vores brændeovn af ældre dato ikke længere har plads i stuen. Vi vil dog meget gerne flytte ovnen ud i vores udestue. Dette kræver selvfølgelig at der etableres ny skorsten og godkendes af skorstensfejer. Spørgsmålet er hvilke informationer der sendes ind til kommunen ifm en sådan registrering ? Specifikt er det interressant for mig om de får at vide hvilken type bygning brændeovnen står i ?




5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg mener ikke kommunen får andre informationer end dem du giver dem. Men ellers er det altid en god ide at give kommunens teknikske forvaltning den information som de skal have, og ved tvivl spørge hvad de skal have. 

Det er ligesom vores fælles arkiv over alle huse. Ved salg af huset er det der mægler og advokat bl.a. henter deres oplysninger. Så er det mere besværligt at få sådanne ting rettet op igen. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Og hvis en udestue er forsynet med permanent opvarmningsform, så tæller arealet vist med til boligarealet.

Det er vist derfor rigtig mange udestuer har el-paneler, som er sat i en stikkontakt.   


Træd ikke på mine ledninger :o)

Ja der kan være nogle regler der. Mine forældre fik godkendt en pejs som var på en terasse, og tilslutte samme skorsten som pejsen indenfor. Der var nogle krav til afstand imellem røgrør men ellers ikke noget. Men det er jo heller ikke udestue. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Selv hvis man som mange glade have- og drivhusejer (incl. undertegnede) ønsker at monterer fx. brændeovn i ens væksthus, må kun godkendte fyringsanlæg opstilles/bruges.     

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis