Irriterende radiator støj!

Hej :-)

Jeg har 1 radiator som driver mig til vanvid, jeg har prøvet at udlufte den (ingen luft) og det hjalp ikke.. Det handler kun om 1 radiator som siger denne lyd, den suser som om der løber ind igennem den, den kan sagtens blive varm/kold men lyden af vand der løber gennem den er konstant og stopper aldrig - driver mig specielt til vanvid når det er sengetid, da radiatoren er i soveværelset.. Jeg ved ikke hvad det kan være, vi har haft en vvs'er ude at udlufte den og han sagde det ville blive bedre når vores nye toilet (med gulvvarme) var kørt til, men dette er så bare ikke sket.. Det kom først der vores nye gulvvarme blev installeret - Jeg tænker det muligvis kan være et problem med trykket? men har ingen idé hvordan jeg ændre på dette - Jeg vedlægger nogle billeder af mit varme anlæg.. Håber der er nogen som kan hjælpe!

Tusind tak på forhånd

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

BUMP

Har du en blandesløjfe med cirkulationspumpe på dit gulvvarme? Hvis det er tilfældet, kunne du til en begyndelse prøve at stoppe cirkulationspumpen for at høre om det hjælper. Du har tilsyneladende fjernvarme fordi det sidste af dine billeder viser en måler, men ellers viser ingen af billederne noget af dit varmeanlæg.


fase
S. Fabrin skrev den 10-08-2017 12:11:36

Har du en blandesløjfe med cirkulationspumpe på dit gulvvarme? Hvis det er tilfældet, kunne du til en begyndelse prøve at stoppe cirkulationspumpen for at høre om det hjælper. Du har tilsyneladende fjernvarme fordi det sidste af dine billeder viser en måler, men ellers viser ingen af billederne noget af dit varmeanlæg.

 Ah sorry, ved ikke så meget om det - Men jeg har kun et termostat som sidder ud fra væggen til mit gulvvarme, jeg har lige fået af vide af overboen at hun også har 1 radiator som suser, som sidder i samme plan som vores, men jeg forstår ikke hvorfor det kun er 1 radiator som suser og ikke flere  

Indv. rust i jernrør et uheldig sted (ofte i en bøjning) kan giver en ualmindelig træls hvæsende lyd, der kun bliver værre efterhånden som skidtet gror til. 

Frank Chr. skrev den 10-08-2017 12:19:43

Indv. rust i jernrør et uheldig sted (ofte i en bøjning) kan giver en ualmindelig træls hvæsende lyd, der kun bliver værre efterhånden som skidtet gror til. 

 En af grundene til vi fik renoveret badeværelset var pga. rustne rør - Gulvet blev gravet op indtil de fandt rør som ikke var rustne og så lagde de nye rør, radiatoren lyder bare konstant som om man har skruet den op på fuld hammer og der løber sindsygt meget vand igennem den, det larmer ihvertfald så meget at det er svært at falde i søvn til haha

Annonce

Kan du ikke lige lægge øret til radiatorventilen og høre om lyden kommer derfra. Det er ikke umuligt vandet løber modsat i den radiator der larmer, så du mærker også lige hvor varm røret er på både fremløb og retur siden. Dernæst åbner du for radiatortermostaten på 4 og mærker hvilket rør der bliver varmt først. Resultatet melder du så her efter og have lukket ned for varmen igen.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nitter skrev den 10-08-2017 12:42:32

Kan du ikke lige lægge øret til radioatorventilen og høre om lyden kommer derfra. Det er ikke umuligt vandet løber modsat i den radiator der larmer, så du mærker lige hvor varm røret er på både fremløb og retur siden. Dernæst åbner du for radiatortermostaten på 4 og mærker hvilket rør der bliver varmt først. Resultatet melder du så her efter og have lukket ned for varmen igen.    

 Jeg har lige gjort det nu, røret hvor ventilen er på er det der bliver varmt først (højre).. Det lyder som om lyden kommer fra selve ventilen eller omkring den, lyden bliver ikke højere eller lavere af jeg tænder radiatoren, det er bare en konstant susen

Mon det er den rigtige slags radiatorventil der er monteret, for der er jo en slags til 2-strengesystem og en slags til 1-strengsystem. 

Frank Chr. skrev den 10-08-2017 13:44:13

Mon det er den rigtige slags radiatorventil der er monteret, for der er jo en slags til 2-strengesystem og en slags til 1-strengsystem. 

 Altså problemet er først begyndt efter vores gulvvarme blev lagt, radiatoren var helt stille førhen - Det er en GAMMEL danfoss termostat som sidder på radiatoren ligenu

Vi havde samme problem i vores hus da vi flyttede ind - dog på næsten alle radiatorer. Det lyd helt forfærdeligt! Løsningen var at stille på den lille skjulte ventil, som sidder inden under det plastic håndtag man normalt stiller på. Se en beskrivelse her: http://www.idenyt.dk/energi-og-varm...termostat/

Man kunne høre suset forsvinde, så snart man skruede på den, så vi indstillede den til at stå lige når det stoppede med at larme. Omkring 2 tror jeg nok. 

Billede af den lille ventil her:

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis