Hvad er dit motto?

"Træd ikke på mine ledninger!"

Der er ikke noget værre end folk som slet ikke kan forudse, at "nogen" om lidt trækker i haveslangen eller i ledningen tll boremaskinen, støvsugeren whatever. Sjovt som det kan komme bag på folk (man kunne selvfølgelig også lige kigge bagud inden man hiver)   


"Det må kunne læres!"

Det har hjulet mig ved nye arbejdsmetoder eller nye edb-systemer som ingen gad lære/ikke kunne finde ud af (det er altid nemmere at spørge nogen som kan det). Tit er systemerne jo kommet for at blive, og så kan man lige så godt lære det fra starten.


Træd ikke på mine ledninger :o)
34 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg bliver misfornøjet med folk der absolut altid skal træde på mine dørtrin - underlig vane.  

Forøvrigt "det jeg ikke når idag, det når jeg nok i morgen" Mottoet er lånt fra Valdermar Atterdag.   

Som tidligere elektriker må mit motto være:
"Hiv ikke i ledningen, hiv i stikproppen."
Jeg har ikke tal på hvor mange stikpropper/ledninger jeg har har skiftet fordi folk hiver i ledningen, når de skal hive stikproppen ud af stikkontakten, i stedet for at tage fat i stikproppen og hive i den.

"jamen der er jo en aflastnings bøjle i stikproppen, så den kan vel holde?"
øøøøøh nej, det kan den ikke i længden, siger min erfaring, fra flere år på et værksted der reparerede diverse elektriske brugsgenstande...
Men på den anden side, så skaber det jo arbejde at folk er så ligeglade med deres brugsgenstande   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Se mit motto herunder. Det er da ikke altid det lykkes, men jeg bruger da som regel tid på at gennemtænke inden jeg farer igang med dette og hint.

Mvh BS


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Den med at måle to gange kunne jeg godt have brugt forleden dag, da jeg skulle skære to stykker ud af en en acrylplade.

"Nogen" havde lige målt én cm. forkert ved afsætning af stregerne!   

Heldigvis var pladen så stor, at der var materiale nok til hele tre stykker, selv om jeg kun skulle bruge to. Så nu står der et lidt skævt stykke og samler støv i udhuset.   


Træd ikke på mine ledninger :o)
Annonce

Hvis du altid gør, hvad du altid har gjort, vil du altid få, hvad du altid har fået.

Det  jeg ikke får lavet i dag, er jeg fri for at lave om i morgen.


Venlig hilsen
Knud

Alting laves to gange (læste jeg et sted) og det er jo rigtig nok. Første gang når "det" tænkes igennem, anden gang når det fremstilles. 

Hvis det ikke er i stykker, så reparer det indtil det er - En jølrøvs liv 

Det er nok mere en livsfilosofi, end det er et citat, som jeg jævnligt siger højt, men James Joyces citat:

"Et genialt menneske begår ikke fejl. Dets fejltagelser er porten til nye opdagelser," er yderst vis, synes jeg. 



Der er yderligere 24 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis