Bordrundsav

Skal ud og have mig en bordsav. Har fundet to i den billigere ende.

Einhell TC-TS 2025 eco

Højde: 85 cm

Skæredybde: 120 mm

1800w

Bord: 64x48 cm

Og

MITSUTOMO KAP/GERI.BORDRUNDSAV

Højde: 74 cm

Skæredybde: 85 mm

1400 w

Bord: 47x40

Den sidste virker jo meget smart med to i en, men synes ikke den ser særlig stabil ud med de tynde ben. 

Det er ikke en maskine, jeg skal bruge hver dag og til en masse. 

Hvor meget er de værd? Er de præcise nok og stabile og solide nok til mindre projekter?

Hvilken en er bedst?


 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis jeg skulle vælge så ville jeg helt klart tage Einhell, det er et bedre mærke og den har et meget større bord som er rigtigt rart når man f.eks. skal skære plader.

Der ud over er jeg ikke ret vild med kombimaskiner, der er flere ting der kan gå i stykker og så er det upraktisk at skulle stille om fra den ene sav til den anden når man lige har fået stillet maskinen op til den ene sav, men hvis man har et lille værksted kan der selvfølgeligt være noget der taler for sådan en maskine.

Ja, der kan være en pointe i det med combi værktøj som lettere går i stykker.

Har også kig på den fra power craft. Den har endnu større bord. Men det er vist den samme som i jemogfix, og dem synes jeg sælger noget ret dårligt. Værre end harald nyborg.

En ulempe ved einhellten er, at den er lavet af hærdet plastik. Det kan vel næppe holde så godt som metal. Dette gør den også lettere og mindre stabil.


 

Mit råd: brugt lidt valuta og køb noget kvalitet i stedet, og gerne evt. brugt. Alle de billige modeller benytter kulmotorer, der larmer enormt, klinge akslen er kort pga. af gearets placering, så holdbarheden er begrænset. Desuden løber klingen med 5000 rpm og ankeret måske det 4 dobbelte. En asynkron motor roterer bedre med moment og en gennemgående aksel, hvor der er styr på tingene.


 

Er kvalitet sådan noget som metaboen fra xlbyg?


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis