Polo rykker trækaksel ud

Min polo 6 N rykker trækaksel ud og jeg kan 

Ikke sætte den i 5 gear.


Kobling og udrykker leje fejler ikke noget. 


Kan det være et ophæng der er gået og eller 

Bærearm og bære kugler der er gået ?


Jeg har ingen mislyde der antyder nogen problemer.

Er der nogen i forummet der ved noget om de problemer mvh Fet 

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du ikke et billede af den udrykkede trækaksel? Det lyder mærkeligt at trækakslen ud. Løber gearolien så ikke ud? Eller har jeg misforstået dit spørgsmål?


fase

Der er en møtrik ude ved hjulet, er den løs eller mangler den?


fase

Nej der mangler ingen møtrikker og boldte

Det virker næsten som om at trækakslen er forkort eller motor og gearkassen er rykket lås ringen er væk i træk akslen 

Hvis der ikke mangler møtrik. Så er det fordi den rykker ud af kardanknuden som sidder fast med den store bolt i navet. Den del du ser sidder fast inde i knuden med en låseclip. som nok er enten foesvundet eller slidt op eller splinen er ikke sat rigtig på sidst knuden  blev skiftet. Jeg ved ikke om du kan købe låseclippen. Måske kender du en mekaniker som har en udslidt knude liggend som du kan få en clip fra. Men der er nok kommet sand ind i knuden så den holder ikke længe herfra.

Ps det ser ud som om du er nødt til at købe en komplet trækaksel, er ikke sikker ,men umiddelbart ser det ikke ud som om der findes bare en knude.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Kovas, led mig ikke i fristelse, vi har "snakket" sammen så tit, at jeg vil tillade mig at sige, du kan selv være en kardanknude eller knokkelled. Du mener formentlig homokinetiske led ik å.    

Hvis akslen ikke har forbindelse til hjulet, tvivler jeg på, at bilen kan køre.


fase
S. Fabrin skrev den 31-07-2017 20:54:39

Kovas, led mig ikke i fristelse, vi har "snakket" sammen så tit, at jeg vil tillade mig at sige, du kan selv være en kardanknude eller knokkelled. Du mener formentlig homokinetiske led ik å. 
  

 Jo jo men jeg kunne huske navnet og tror nok at homokinetisk vist ikke et det rigtige navn på netop det led.  Måske er det lidt løst i leddet (hånd)


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Kovas, hvad hedder leddet så, hvis det ikke hedder homokinetisk led?


fase

 Der findes sikkert flere længder på trækaksler til Polo - er det den rette ?? tror enten motorophæng eller bøs i bære arm. Det sidste vil du mærke med det samme, - og inden nogen aksel finder ud. mangler der en låsering eller lign, i indvendig kardan ??


 

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis