Olielugt i bryggers

Jeg har et ældre sommerhus, hvor der igennem mange år har været oliefyr. Oliefyret er fjernet, jeg har lavet betongulv, men der lugter stadig af olie. Mit gæt er at fyret måske har dryppet lidt over tid og den olie ligger og oser op. Der skal nok ikke så meget til før end det lugter slemt. Tøj, der ligger på gulvet kan også få en olielugt. Jeg har meget lidt lyst til at banke gulvet op og grave stabilgrus/jord væk! Derfor var det min tanke at lægge fliser på, men før jeg gør det så tænkte jeg om man ikke kunne lave en membram, der kapsler af?

Hvad siger gør det selv folket til det? I givet fald hvad kan bedst bruge i den situation (vådrumsmembran?) Eller noget helt andet?

Jeg håber, at jeg hører konstruktive forslag fra Jer :)


Mvh. Nikolaj

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der skal ikke mange dråber fyringsolie til før det lugter, du skal jo nok som du er inde på have hakket gulvet op, og gravet ud, med ny stabilbrus mv.

Du kunne selvfølgelig give hele gulvet en vådrumsmenbran, men om den  effektivt kan holde lugten tilbage er jo ikke sikkert.

Så at fjerne kilden til lugten er selvfølgelig den bedste løsning.

Ved ikke med sommerhuse, men kunne din forsikring, evt ejerskifteforsikring måske dække?????


Vi prøver igen, i morgen --

Tak for dit svar. Ejerskifteforsikring er der ikke noget af da det er købt billigt som konkursbo, så det er på egen regning og risiko. Jeg tror ikke, at jeg orker at hakke det hele op. Der er mange andre projekter. Så bare noget, der kan reducere lugten kunne være en ide. Jeg ved heller ikke om en vådrumsmembrem kan gøre det. Måske nok til mig. Det behøver ikke være helt lugtfri, men lige nu er der for meget lugt. Jeg tænker lidt, hvis sådan en membram kan holde vand ude, så kan den nok også holde olie ude den anden vej.....?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Måske du kunne nøjes med at male gulvet med epoxy maling, så spare du jo også fliserne 

Lav en gummifuge rundt mellem gulv og væg, og mal et lille stykke op af vægen.. 

Noget mekanisk ventilation, evt solpanel, kunne jo nok også hjælpe?


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg tænker at her må vådrumsvinylgulv være den rigtige løsning hvis man er omhyggelig med at fuge.

Jeg har selv problemet i kælderen. Der blev halt 5-7 cm klaplag på - og det lugter alligevel. Der er for mange revner og vægtilslutninger for at det bliver HELT tæt. Kælderrummet henstår ubrugt, uventileret. 

Hvis du ikke orker at hakke op - så læg et tæt gulv som beskrevet og monter en luft-solfanger (solarventi) til ventilation. 





Der er olie i gulvet og det kan ikke lukkes inde eller fjernes. Men du behøver kun at skifte sandet under hvis det lugter og du kan også nøjes at fjerne det beton der lugter 


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også