Udskiftning af afbryder til lampe / 4 -> 2 ledninger

Vi skal have udskiftet en gammel afbryder. Jeg har selv købt en ny afbryder som erstatning, men jeg kan ikke få det til at virke, så det må være tid at få noget eksperthjælp   .

Som det ses på billedet går der 4 ledninger (sort/pol, rød og 2 x blå) ind i den nuværende afbryder. I den nye afbryder er der kun mulighed for at forbinde to ledninger. Jeg har prøvet med mange kombinationer men uden held. Jeg ville mene at sort + rød skulle virke, men det kan ikke få lampen til at tænde. Sort + blå gør at der ryger en sikring.

Afbryderen tænder en lampe med to lysstofrør på vores badeværelse. Det er den eneste kontakt, der kan bruges til lampen.


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Sort i pil ind, rød i pil ud. Blå skal have en muffe så de to blå er samlet. Så ville jeg mene at det virker

Muligt at jeg ikke kan se ordentlig på billedet, men er det ikke blot en udskæring i gerigten og ingen dåse...... Hvis ingen dåse er det mig bekendt ikke lovligt at lave en samling bag gerigten 

Fuga enpolet afbryder fås med sløjfeklemme.

Men den kan sikkert ikke købes i din tømmerhandel eller hem og fix. Men søg på Google.


fase

Tusind tak for hurtige svar allesammen.

Det er korrekt at der ikke er en dåse. Derfor har jeg bestilt en ny afbryder med sløjfeklemme.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis