Projekt: Lys

[LDSPROJECT:2157]
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja. Husk at slukke for strømmen først. 


Morten

Det er ikke sikkert at det er så enkelt. Normalt er brun (konstant) fase og blå er 0. Hvis du tilslutter til disse vil du normalt få konstant lys. Prøv at undersøge om der er yderligere en "løs" ledning.


Søren O

Der er så vidt jeg kan se 3 blå og 3 brune. Der bør også var en ledning mere oppe i samledåsen, den kan meget vel være sort. Så skal lampen til de 3 blå og den ene som du forhåbentlig finder. Er der ikke flere er hullet beregnet til en stikk. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det ville måske være en ide at erstatte muffen med de blå ledninger med en dobbelt samlemuffe, så du undgår at have lampeledningen sammen med de tre blå. Det kan være svært, hvis du ikke er vant til at samle ledninger.


fase

Mange tak for svar, ganske som der er skrevet så var der skam en ledning mere oppe i hullet. Den er grøn og gul. Der er også 3 blå og 3 brune når jeg ser rigtigt efter,

Annonce

Den grøn/gule er jord. Den kan ikke bruges til at "lave lys". Prøv at kigge efter igen - der skulle gerne være endnu en ledning - som Erik skriver sikkert sort.


Søren O

Ja du må på den igen. den grøn/gule er ikke gangbar til strøm. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja, der også 3 sorte ledninger, skal de samles med brun ledning fra lampen?og så de 3 blå fra loftet med den blå fra lampen?

Jeg vil tro at den ene af de 3 sorte kommer med strøm til lampen. Du må ikke umiddelbart samle dem, da du ikke ved hvor de fører hen. Sæt blå fra lampen sammen med de lyseblå og den brune fra lampen sammen med EN af de sorte,  lyser den når du tænder, så er det den - lyser den ikke - vælger du en anden af de sorte og stiller samme spørgemål.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er ikke lykkedes for mig endnu, jeg har prøvet at købe dobbelt muffe (lige som de enkelte på billedet bare dobbelt) jeg har prøvet de 3 sorte hver for sig, og ikke lys endnu. Jeg har svært ved at få plads til de 3 blå fra loftet og den blå fra lampen i det lille hul i muffen.

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis