Hjælp til Nilfisk højtryksrenser

Har en helt ny 140 bars nilfisk som jeg ville bruge idag.

Satte vand til og startede og den virkede fint dog blev den ved med at køre uden at slå fra.

Jeg ville så bruge mit kloakrensebånd og der var ingen tryk på maskinen. Jeg tænkte at det nok var fordi jeg bare koblede hele min gardena vandslange på 30-35 meter direkte på så jeg valgte at lave en slange på 5 meter istedetfor.

Det hjalp ikke noget og vandet løber istedet ud i bundet af maskinen.

Nogen der har en ide om hvad der er skyld i det.

Er der for lidt tryk på mit vand ift hvad den maskine kræver?

Jeg har ingen forlængerledning på

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Husk at al luft skal ud af fødeslangen før du tænder maskinen. Altså tilslut slangen med vand og tryk på sprøjteriflen til der kun kommer vand uden at den sprutter med luft. Først derefter tændes maskinen.

Men hvis vandet løber ud i bunden af maskinen er der vel en pakning el. lign, der er gået?

Ja jeg har tændt for vandet inden jeg tænder for maskinen. Jeg ved ikke om der er noget der er gået i stykker eller det er en sikkerhed den gør det, hvis der ikke er tryk nok

Uanset om der er for lidt tryk eller ej, skal maskinen ikke være utæt.

Og det kunne jo lyde sandsynligt, at den manglende ydelse skyldes den utæthed.



Vi prøver igen, i morgen --

nej det er nok rigtigt. jeg har heldigvis garanti beviset så smutter til bauhaus med den for at høre hvad de siger

Jeg havde en Nilfisk højtryksrenser som jeg købte fra ny og bruget og den virkede fint. Til efterårret satte jeg den ind i et upvarmet skur og tog den så frem igen til foråret. Da jeg satte vandet til løb det ud af bunden og maskinen kunne ikke få dannet tryk. Morale: sæt aldrig en højtryksrenser, der har vand i cylinderen, et sted hvor den kan få frost, for så springer cylinderen og man kan ikke få reservedele til disse maskiner.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis