Renovering af tændrørs sæde

Hejsa. Jeg har en utæthed ved tændrøret, der er gravrust så tændrøret ikke kan slutte tæt. Så er spørgsmålet så: Kan man få det slebet/fræset ned så det får en anlægsflade igen, og hvad sker der når tændrøret så kommer til at side måske 1 mm længere inde i topstykket?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan du ikke skrabe rent, og så i med et nyt tændrør så der er en frisk pakning, så tror jeg det bliver tæt.



Vi prøver igen, i morgen --

Der findes reperationssæt til "tændrørshuller". Du skal nok til et cylinderservice firma eller motorcykelværksted kan lave det. Jeg vil ikke anbefale dig og forsøge selv idet man skal råde over specialværktøj og også helst have prøvet det et par gange før.



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Er spørgerens problem ikke bare, at få renset anlægsfladen til pakningen, rent? 

Jeg vil tro, du kan opløse rusten med petroleum. Luk tændrørshullet og lad det flade stykke stå i petroleum nogle timer. Slib med en flad skruetrækker og korn 180. Det er jo alu så rusten kan kun være fra tændrøret og hætten


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis