Redskabsrum op af muret carport

Jeg går med planer om at lave et redskabsrum i forlængelse af en muret carport med værksted. Jeg er blevet lidt irriteret over at der aldrig er plads til at lave noget i værkstedet pga. cykler og haveudstyr :)

For at gøre det så nemt som muligt, så vil jeg gerne udnytte carporten endevæg som side i redskabsrummet, men hvordan får jeg gjort konstruktion fast op mod carporten? Redskabsrummets dybde bliver omkring 5,4 meter svarende til carporten endevæg og 2,1 meter bred.

1. Skal jeg bolte hjørnestolper ind mod væggen og fæstne spær i den eksisterende spær på carporten (under udhænget)?

2. Eller er jeg nødt til at grave stolper ned langs væggen på samme måde som på den modsatte væg - længst fra carporten og lave en selvstændig tagkonstruktion uden sammenhæng til carport?

Eller er der helt andre muligheder og hvor nemt kan det gøres uden at gå på kompromis med stabilitet?

På forhånd tak.



Jan
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

For at det kommer til at se så godt ud som mulig ville jeg bygge i samme stil som carport. Simpelthen fortsætte med den mur som åbenbart er i den ene side. Om du skal afslutte med en gavlmur må du jo naturligvis gøre lidt op med dig selv. Ligger det mindre end 2,5 m fra skel må du højst have en samlet længde i skel på 12 m Men hvis du ønsker meget mere præcise råd her fra forum er det godt at lægge et billede ind, så folk kan se hvordan det ser ud. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik


Jeg har lavet en illustrativ tegning i SketchUp, som viser det tænkte redskabsrum for enden af den murede carport. Gode ideer til hvordan jeg fæstner op mod carporten?



Jan

Flot tegning. 

Ved sider kan man starte med et bore en regler på muren i  begge sider , så er man godt begyndt. Taget kan godt gøres fast i 1. spær, men så bliver der lidt problemer med at få plads til tag krydsfiner og evt. tagpap. Måske kunne du med fordel også fastgøre en regler vandret til at få en god start der også

Du bliver nødt til at have resten af huset minimum fæstnet i punkt fundamenter.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis