Opvaskeren er blevet syg.

Hejsa

Min bedste ven opvaskeren er for første gang gået i stykker. Vi har ellers været venner i mange år uden konflikter. 

Det startede med at den ikke ville tørrer ordentligt, så ville den ikke afslutte programmet efter endt vask, men blev ved med at sige der var 1min tilbage af vesken og der kunne den stå i flere timer. Nu har det udviklet sig til at den slet ikke vil tage vand ind og det lyder ikke som om den prøver.

Jeg har renset alle almindelige filtre, og selvfølgelig sikret mig at vand tilgangen var åben. 

Jeg har taget den ud og regnede med at jeg kunne "åbne" den på ind til mekanikken, men jeg kan slet ikke se hvordan jeg gør det. 


Er der nogen der har lidt erfaring med en syg opvasker og evt. ved hvordan jeg kommer længere ind i den?


Den har nr: SGU5922sk/13  


Håber på at nogen kan hjælpe mig vidre i mit gør det eslv projekt

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du prøvet at tippe den, så evt vand i spildbakken kommer ud, der skal ikke ligge ret meget vand i bakken før den nægter at køre.

Mener det er højre side man tipper (så man løfter venstre side op)


Vi prøver igen, i morgen --

Ja så er det jo nok ikke det..



Vi prøver igen, i morgen --

Jeg har en fornemmelse af at det er noget i mekanikken der er gået.. Ved har ikke hvad.

Det kan også være hun er afgået ved døde. Hun er efterhånden en ældre dame (15-17 år) Men da der aldrig har været nogle problemer har jeg lidt svært ved at smide hende ud, unden at gøre et forsøg.

Det kan sagtens være en lille slange op til niveau føler der er stoppet til.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Hvordan kommer jeg ind til den slange.. Ville ønske jeg kunne hitte ud af at skille den ad, så jeg kunne se nærmere på den.


Ikke at jeg har den store viden om vask-op-maskiner..

-Men for ikke så længe siden rodede jeg lidt med min egen (lille utæthed der gav vand i bakken) Jeg fjernede dækpladen under lågen, det gav den adgang jeg skulle bruge


Vi prøver igen, i morgen --

ahh Tak Je_ns. Det vil jeg prøve


Dækplade nederst giver adgang til "maskinrummet" Men på bosch kan begge sider med fordel tages af også. Der er 3 skruer både i front ved kanten og bagpå ved kanten. I venstre side sidder vandindtag, og det er et system med en lille svømmer nederst Maskinen tager vand ind af et par gange eller 3 efter at den har pumpet ud 1 minuts tid. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Lige en lille update.

Tak for hjælpen alle sammen.
Jeg fik maskinen åbnet og kan se at det er afgået ved døden. Så den har fået en fin begravelse på genbrugs stationen. 

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis