Afmontering af indbygget armatur I badeværelse

Hejsa

Er der nogen som har viden om hvordan sådan et afmonteres? Jeg tænker at det er noget med den møtrik i bunden af grebet....? 


8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg er bestemt ikke sikker, men der sidder en låsering(med de 2 huller) lige under kraven, som du skal have ud med en tang, og så mener jeg at du kan trække den store skålformede afdæknings ring af, der giver dig adgang til "bagsiden".


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Byggelængden har, så vidt jeg husker, i mange år været 150 mm. Så det burde være muligt at udskifte armaturet uden at ændre på rørføringen. Men når du får taget låseringen ud og skilt så meget ad, at du kan komme til at se ind bagved, kan dy måle afstanden mellem tilslutningerne.


fase

Byggelængden? Altså c/c afstand mellem kold og varmt vandrør? 

Ok. Jeg giver mig i kast med det en dag når jeg har mulighed for at lukke for vandet  

Jeg kan ikke lige se hvilket blandingsbatteri det er - måske er det Damixa fra 1970 - 1980. Du behøver ikke at adskille selve ventilen, men du skal have den store forcromede "skærm" af - og det er ikke nødvendigt at lukke for vandet. Inde bag den kan du se rørføringen. I Damixa's blandingsbatterier går rørtilslutningerne ind i siderne (vist nok varm fra venstre og kold fra højre side). Afgang fra blandingsbatteriet er op eller ned. Tilslutningerne passer slet ikke med nutidens armatur, men mener at Damixa kan levere et termostarblandingsbatteri som kan bygges uden på det eksisterende.


Søren O

Men kan man så erstatte det med det andet indbygget armatur? Ved du det? 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis