Støjisolerende hegn - skal "lukkes" i toppen, krydsfiner?

Hej LDS,

Jeg har et stort hegn i baghaven op mod S-banen, som, af tidligere ejer, er blevet udført med mellemrum, hvori der er lagt en form for isolerende materiale (ligner flamingo). 

Toppen af dette hegn er pt. af krydsfiner plader, og de ser ikke ud til at have det godt - de er stort set rådnet igennem (jeg gætter på de har sidder der, siden huset blev bygger i 2006/2007). Jeg agter at skifte disse i løbet af sommeren, men kunne rigtig godt tænke mig jeres input på nedenstående:

  1. Skal jeg skifte til nye krydsfinerplader? Hvis ja, type 2 (krydsfiner med spor til udendørsbrug)?
  2. Fremfor at male disse - grunder + træbeskyttelse - vil det da være en fordel at montere tagpap for at de bedre kan modstå vejr og vind? 
  3. Er det overhovedet nødvendigt at behandle dem, hvis udskiftning kan vente flere år?
  4. Er der en anden løsning, som jeg bør overveje?


Lidt ekstra info:

  • Hegnet er ca. 30m langt og mellemrum er ca. 600mm (kravler op og måler igen i eftermiddag), og det er derfor en større udskrivning i indkøb af eks. krydsfiner plader. 
  • Nuværende plader er lagt med en lille hældning således at vandet løber fra. 
  • På bagsiden af hegnet, hvor jeg, grundet S-banen, ikke kan komme til, er der monteret "tagplader" lodret fremfor brædder (giver god mening og nul vedligehold?). 


På forhånd tak for alle input - store som små!


Billeder:



Mvh

Andreas
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også