Gulvafslibning gør det selv?

Hej LDS


Jeg står i den situation at jeg skal have slebet mit gulv herhjemme. 

Jeg har prøvet at slibe mindre ting som bordplader og og trapper, men har aldrig prøvet den store maskine de bruger professionelt i deres arbejde. 

Mit store spørgsmål er så skal jeg gøre det selv eller skal jeg få et gulvservice firma til at gøre det for mig ?





6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du regner materialekøb og leje af slibemaskine samt den tid du bruger m e r e end en prof, er forskellen lille. Hvis du tager en mand til at gøre det, får du et færdigt resultat, uden fejl -forhåbentligt. Altså få et firma til det.


 

Hvad skal dit gulv behandles med efterfølgende?

Jeg har selv haft slebet vores Timbermann merbau-gulv i vores stue med en prof. Gulvslibemaskine og så efterfølgende olieret gulvet og poleret det op med en maskine. Med super flot resultat. Men nu drejede det sig også kun om ca. 35 m2 :-)



Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg vil sige at det ikke kan svare sig at gøre det selv. Vi fik slebet ca. 100 kvm bøgeparket gulv, inkl 2 gange mat hvid lak for 12.000 kr. 

tjah om det kan betale sig kommer vist an på hvem man er,  en proff gulvsliber koster 500 kr i døgnet at leje + sandpapir måske 500 ekstra så kommer gulvlak til en pris på måske 1000 kr. samlet i alt 2000 kr. så er der immervæk sparet 10.000 kr. i min verden kan det altså sagtens betale sig at gøre det selv... nu er jeg jo så også en lav-det-selv mand :-)  

100m2 for kr. 12.000,- er godt nok også billigt. 

Jeg har lige indhentet flere tilbud til vores nye hus i Jyllinge og her ligger prisen på kr. 130,- + moms pr. m2. Og det er endda når der i alt skal slibes og lakeres 158m2 gulve. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg vil tro det kommer meget an på træsorten og hvordan det før er behandlet. Jeg kan kun udtale om fyrtræs planker. Vores gulv var tidligere sæbebehandlet. Her nøjedes jeg med to kraftige skrubbetur med noget trærens og en stor rondelssliber og en kantsliber til hjørnerne. Efterfølgende 2 gange hvid pigmenteret olie. 1 kasse øl og 2 pizzaer til vores genbo der kom og gav en hånd med.

Resultatet i dag er her et år efter stadig pænt. Jeg har vasket det med probat 1 gang pr. md.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis