Udluftning af Ford s max

Hej jeg har lige skiftet dieselfilter i min Ford s max og kan ikke få den luftet ud er der nogen som har haft lignende problem og som har en løsning. Hilsen Freddy


Fc
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg kender ikke din bil, men mener at der SKAL sidde en "håndpumpe" i fødesystemet. Det kan f.eks. være en "bælg" indsat i en af slangerne. Prøv om du kan finde den - måske står der også noget i din instruktionsbog. I min Peugeot sidder den helt oppe under plastdækslet ved toppen af motoren. Jeg mener at dækslet skal tages af for at komme til pumpen.


Søren O

Det var i de gode gamle dage (>+30 år siden) der var en mekanisk fødepumpe på biler. Nu om dage sidder der en elektrisk pumpe nede eller i sjældnere tilfælde i forbindelse med tanken. Hvordan proceduren helt nøjagtig er på omtalte Ford ved jeg ikke, men det vil formodentelig ikke skade noget og lade bilen stå til tænding i 10-15 minutter og så håbe på der er retur på anlægget så filtrene er helt fyldt op. Men hvad så ved jeg ikke.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Det er næsten umuligt uden special udstyr hvis først der er kommet luft i systemet !!!

på vores værksted har vi et sæt med en pumpe som vi monteret for at lufte systemet ud 

polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"

Nej det er det faktisk ikke man køber en pumpe bold til en påhængsmotor og sætter den imellem den klarer det også. Hilsen Freddy65


Fc

Fyld filteret helt op og skrue toppen på. Løsn den lille udluftning på toppen af filteret og sæt feks en udlufter til vakuum fra bremser på. Den har ikke elektronisk pumpe der kan trykke det fyldt. Har du luft efter filteret er du muligvis nødt til at udlufte nede ved dyserne mens motoren kranker

Jeg håber da stærkt at Freddy fik startet bilen for et halvt år siden...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis