Holde min garage frostfri ...

Jeg får snart et problem, med at holde min garage frostfri, da vi overgår til fjernvarme. Jeg har engentlig ikke brug for at varme de 35 kvadratmeter op til mere end et par +grader, for ikke at skade div. malinger, maskiner m.m.  Jeg har læst, at de forskellige luft til luft varmepumper, ikke kan køre med meget mindre end ca. 18 graders varme, og det er spild af gode penge, når det bare skal holdes frostfrit.  Så jeg har læst på en dansk motor cykel side, om en der havde lavet en Danfoss kølekompressor lidt om, så den kun brugte ca 250 watt pr time, og det var nok til at lave en smule varme i hans garage. Den skulle selvfølgelig termostat styres, så den kun tændte når temperaturen nærmede sig frysepunktet i garagen. Har fundet er youtube link, som jeg vedhæfter. Har nogen her i forum, andre gode og billige opvarmnings former i jeres garager/ værksteder, som i evt. vil fortælle lidt om ?  Det skulle helst være et system, der kunne starte køre af sig selv, uden jeg selv at skal holde øje med garage temperaturen og alligevel ikke lave højere temperatur end ca. 5 grader .... Løsninger modtages særdeles gerne ....https://www.youtube.com/watch?v=b3fL0r-Z2qM&spfreload=10

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan få en varmepumpe med en 7 gr indstilling, mener det er dem man kalder sommerhuspumper.

Hvis du har mulighed for en radiator til fjernvarme, ville det nok være en billig løsning. Sætter du den i et hjørne og stiller alle de ting der skal frostsikres i nærheden, behøves den jo ikke at give alverden af varme fra sig.


Vi prøver igen, i morgen --

Brug spild-varmen fra dit ventilations system, hvis du har et genvex anlæg f.eks. Sæt en ekstra varmeveksler op på afkast strengen, og så køre en lille bitte blæser igennem den, med cirkulation til garagen fra den ene til den anden ende.


 

  • den kølepumpe som er diy i din youtube video ser ud til at være lavet af en som har prøvet det før - sandsynligvis en som arbejder med kølepumper... det bliver ikke billigt eller nemt at lave med alt inkl.

det billigste er  nok som en skriver at få en lille radiator til dine billige fjernvarme - det kan fåes for under 1000 kr inkl termostat + montage eller hvis du endnu ikke har fået fjernvarmen installeret kan det ske at du kan få fjernvarme veksleren installeret i garagen (det lyder som om dit nuværende fyr også står der), derved kan du evt  blot fjerne lidt af isoleringen omring nogle af rørene...evt retur røret inden den går ind i varmeveksleren og måler retur temperaturen (der er noget med at man straffes for for høj retur temperatur)

endelig er der løsningen med at have en kummefryser stående i garagen, alt den strøm den bruger oættes til varme som afgives til rummet den står i, nogle frysere kan i følge specs dog ikke køreved lave temperature (tror de har svært ved at regulere en stabil temperatur i frost delen hvis der er for koldt uden for fryseren)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også