Yellow TOP Batteri opladning/afladning

Hej med jer!


Jeg har et yellow top batteri som jeg har nogle spørgsmål omkring hvis der er en som er venlig at hjælpe mig med opklarende viden om batterier.

Dette Yellow top batteri skulle være et Yellow TOP link. 

Kan jeg lade og forbruge samtidigt på sådanne batteri. Her tænker jeg som bilbatteri, de bliver vel opladet under kørsel og med samtidigt forbrug.

Hvordan optimerer jeg opladningerne da jeg ikke kommer til at bruge batteriet i længere perioder og når det så bruges så er det ved max belastning og lang tid ad gangen. Er der nogle tips eller tricks. fx. opmærksomheds punkter. 

Kan min Ctek 3.8A lader godt lade dette batteri?


Håber der er en som kan give mig lidt svar.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis din Ctec lader har en AGM indstilling, kan den jo bruges.

Hvad skal du bruge batteriet til det er jo ret dyrt, måske får du mere for pengene ved at vælge et billigere?


Vi prøver igen, i morgen --

Der er lidt på udendansk, direkte fra "patten" her: https://www.optimabatteries.com/en-...rging-tips     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej

Jo, jeg har lavet noget reseach inden jeg skrev herinde, s jeg havde set siden og dette:

OPTIMA COMMERCIAL YELLOWTOP CHARGING INFORMATION

Men jeg kunne ikke få oplyst om batteriet kunne tåle opladning med samtidigt forbrug af strøm.

Samt det med at sammenligne 2 produkter, ved jeg at der kan være mange faldgrupper når man ikke har det fulde overblik over elektronikken. 

Jeg vil jo nødigt ødelægge et så dyrt batteri, på min lidt manglende viden. Derfor søgte jeg svar fra nogle som ved mere om batterier og opladning/afladning. På dansk så jeg ikke misforstår noget.


Tak.

 


Det eneste der sker ved og forbruge noget strøm fra oplader/batteri under opladning, er såmænd det tager længere tid og slutte opladningen. 

Trækker du mere strøm fra opstillingen end opladeren kan levere, trækker du den overskydende strøm fra batteriet.

For batteriet skal kunne holde i max antal år, skal du sørge for det er fuldt opladet hele tiden samt du aldrig aflader det mere end nødvendigt. Den regel gælder for alle blybatterier, omend nogle typer tåler dybdeafladninger betydeligt bedre end andre.

Jeg tror ikke der kan "koges mere suppe på det ben", men spørg endelig specifikt hvis der er noget du stadig er i tvivl om.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce

Men det er jo også svar som dette jeg søgte. I det jeg er blevet mere sikker på min egen viden. Nogle gange ligger svaret jo lige foran én.

Men det er stadigvæk dumt og dyrt ikke at spørge, hvis man er i tvivl. Den der ikke spørger bliver ihvertfald ikke klogere tror jeg.

Tak for hjælpen.


jokerper skrev den 11-07-2017 13:08:29

Men det er jo også svar som dette jeg søgte. I det jeg er blevet mere sikker på min egen viden. Nogle gange ligger svaret jo lige foran én.

Men det er stadigvæk dumt og dyrt ikke at spørge, hvis man er i tvivl. Den der ikke spørger bliver ihvertfald ikke klogere tror jeg.

Tak for hjælpen.


Selv tak Per.      


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis