Rensning af skyllekanalerne i puch maxi k

hej jeg står her med en puch maxi k og jeg har hørt fra nogen at de har renset skyllekanalerne for så får de lidt mere ydelse, så ville høre om hjælp herfra hvordan man gør.


Jonas
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det bør du vel egentlig spørge de folk om, der har opnået den ekstra ydelse !!!

Nå, under alle omstændigheder have topstykke og cylinder af motoren. Hvordan du skal rense den smule fastbrændt oliefilm ud af skyllekanalerne ved jeg ikke rigtigt. En grovmekanisk afrensning vil formodentlig lave store ridser og dermed nedsætte ydelsen. Afpudsning med fint smergel vil måske være en mulighed, ellers må du finde noget der kan opløse den fastbrændte oliefilm.

Skal jeg være helt ærlig, vil du aldrig kunne få så meget ekstra ydelse ved rensningen at du nogensinde vil kunne ane en forskel.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

den kører 36 ligenu, og jeg har bestilt ny standart cylinder uden plumb og nyt stempel


Jonas
Nitter skrev den 03-07-2017 19:03:44

Det bør du vel egentlig spørge de folk om, der har opnået den ekstra ydelse !!!

Nå, under alle omstændigheder have topstykke og cylinder af motoren. Hvordan du skal rense den smule fastbrændt oliefilm ud af skyllekanalerne ved jeg ikke rigtigt. En grovmekanisk afrensning vil formodentlig lave store ridser og dermed nedsætte ydelsen. Afpudsning med fint smergel vil måske være en mulighed, ellers må du finde noget der kan opløse den fastbrændte oliefilm.

Skal jeg være helt ærlig, vil du aldrig kunne få så meget ekstra ydelse ved rensningen at du nogensinde vil kunne ane en forskel.    

 ok jeg har også lige bestilt ny cylinder og stempel 


Jonas
JonasPuch skrev den 03-07-2017 19:44:29

 ok jeg har også lige bestilt ny cylinder og stempel 

 Jo ja.     Pas du så på, du ikke kører galt da du så skal betale alle skader som motorkøretøjet forvolder samt en bøde oveni.     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
JonasPuch skrev den 03-07-2017 19:43:16

den kører 36 ligenu, og jeg har bestilt ny standart cylinder uden plumb og nyt stempel

 Hvis du alligevel har bestilt en ny cylinder, så giver det ikke meget mening at ordne skyllekanaler i den der sidder på nu.

Hvis du vil rense længere nede i motoren så skal den af og skilles ad.

Bedste råd er vel at bruge en god olie der ikke soder og så i den rette mængde.

Det hurtigste er at bruge nogle små fræsejern med langt skaft til at sætte på en boremaskine - så kan du hurtigt fjerne evt. sod - men det skulle der gerne  kun være i udstødnigen ;-)

Med fræserne kan du så yderligere hurtigt fjerne div. overgange, støbeknaster og udvide gennemstrømningsarealet - det bliver måske lidt groft i overfladen, men det skulle være bedre end at det er helt glat ;-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis