Køb af træskib

 Jeg overvejer selv at købe en Gulet 14.50 x 4.75 fra 1960 for at bo der resten af mine dage . Efter en lykkelig skilsmisse hvor Anna Nicole tog ALT undtagen mit liv.

spørgsmålet er : hvad skal man kigge efter på træskibe som køber jeg har sejlet i mange år men mest med plastic dog har jeg altid elsket at komme ombord og sejle med træskibe... som jo er skønt og elegant samt smukt.


Life is for living....
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Og købe et træskib der er bygget i Tyrkiet og eventuelt have liggende i Danmark vil formodentelig give nogle holdbarhedsproblemer alt afhængig af træsorten. Det er ikke alt træ der egner sig til de danske farvande. Ligeledes er byggemetoden sikkert også helt anderledes hvilket kan give problemer ved reparationer.

Summarum herfra, hvis du ikke har uendelig mange penge eller er udlært træskibsbygger, så hold dig væk og køb noget plastic/jern.     



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Den kommer MEGET sjældent til DK. Jeg vil rage den til at den asien og Måske jorden rundt. Den har været beboet af europæisk familie I 10 år.

Den har en fornuftig størrelse som bolig. Oh det vil blive permanent.


Life is for living....
Enterprize skrev den 02-07-2017 18:13:34

Den kommer MEGET sjældent til DK. Jeg vil rage den til at den asien og Måske jorden rundt. Den har været beboet af europæisk familie I 10 år.

Den har en fornuftig størrelse som bolig. Oh det vil blive permanent.

 Ja ok. Nu kender jeg ikke hvordan forholdene er i Middelhavet hvor skibet formodes at ligge, men skal det jorden rundt vil jeg absolut formode der skal være kobberhud til over vandlinien for at skuden ikke skal gå hen og komme til at ligne en si.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Køb en glasfiberbåd.

Solid lidt gammel model, fordi de er ofte tykke laminatet og helst uden sandwitch balsa, da det kan rådne.

Giv den bundmaling Coppercoat, hvis du har penge til det. Det holder i 10+ år.


To ulykker kommer sjældent alene.

Undskyld,men cobbercoat holder måske 10 år i Danmark,men på vej fra Kielerkanalen,over Holland,Belgien,Frankrig,Spanien,Portugal (overvintring) og til Tunesia,var der ingen effect tilbage. 2.5 år max. Desværre.


 

Ja, jeg kan jo læse på svarene, at man ønsker at ødelægge din drøm, efter min mening bør du søge oplysninger om træbådes holdbarhed i de farvande, du vil besejle, der må jo være mange erfaringer at hente ved de nuværende ejere af din ønskebåd. det er jo ikke danske træsorter, som anvendes her til lands, de anvender i f. eks. i Tyrkiet. Der må findes sider på internettet, vedr. bygning af den type både og hvilke træsorter man benytter og hvorfor. Jeg vil ønske dig held med din drøm.


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis