Vandkræft til el

Hej vil høre om nogle ved noget om hvor man finder en genrator der kan lave strøm til alm bagligdags-brug. bor ved en stor sø hvor der ligger et gammelt værksted, med en gl-vandturbine hvor turbinen køre fint med et driv-hjul på, vil så gerne ha fundet en generator jeg kunne koble sammen med driv hjulet med en rem. :D 


V.H Mikkel


Mikkel
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvor stor spænding har du tænkt dig. 230V eller 12V og skal det være jævnstrøm eller vekselstrøm, samt hvor mange Watt.


fase

Hvad vil du bruge strømmen til? Sjov og ballade? : Find dig en bil- eller lastbilsgenerator og hold dig under 48V og uden kontakt til elnettet.

Seriøst strømproduktion mod elnettet? - Så skal du have lov til det og du skal have en synkroniseringstavle eller flyver det om ørene på dig, jeg tror ikke at din vandturbine kan bremse dampturbinen på Nordjyllandsværket.

Det med at sende det på nettet, er det ikke det en inverter kan gøre ? ? 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Vi har jo solseller på taget også, så kunne man lave noget med det kørte på ders el boks ..? 

Lege bare med tanken om man kunne forsyn sig selv med strøm, når jeg har en turbine der køre i døgndrift af lige vel..  : / 


Mikkel

Når du også har solceller, bør du finde en jævnspændigsdynamo til helst 440 V. Du kan også bruge en shuntmotor som dynamo. Det kræver, at du har en ledig indgang på din inverter til solcellerne.


fase
S. Fabrin skrev den 01-07-2017 15:14:55

Når du også har solceller, bør du finde en jævnspændigsdynamo til helst 440 V. Du kan også bruge en shuntmotor som dynamo. Det kræver, at du har en ledig indgang på din inverter til solcellerne.

 Og at inverteren er stor nok til den ekstra spidsbelastning.

Mine 2 til mine solceller er på 3 kW stykket - har været oppe på peak 3,15 kW.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis