bosch 10.8v skruemaskine problem med gear

Jeg har en 10.8v bosch skruemaskine med 2 gear, når den sættes i gear 1 så er det ligsom den ikke låser sig fast i gearet så når maskinen tændes børster den tænder.


Presses gearvælgeren helt i bund så låser den sig fast men det er ligsom den ikke kommer i indhak mere, kan man selv løse det, den har været inde for det 1 gang tidligere og har virker indtil nu.

Er det en svaghed ved bosch ?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tror ikke Bosch er svagere end andre, når vi snakker den blå serie. Har selv en makita 18v, som har lidt samme symptom. Hvis du forsigtigt skiller den ad, vil der sikkert være en lille skifter-fjeder, som slås med urenheder på gearvælgeren. Rengør mekanikken og smør med lidt syrefri fedt. Det er da et forsøg værd..  

VH. Carsten


 

Det vil jeg da prøve, nu der ikke er garanti på den aligevel.


Vedr makita, min gamle akku maskine var en bosch gsr 14.4 ve2 med et moment på 70 nm ganske fin maskine men batterierne kunne ikke mere så den blev solgt, hvilken makita vil du anbefale i 18v 

og til alm brug skal man der vælge 3/4/5 ah batterier ?

om den har slag eller ej er underordnet det er ikke det der bruges mest

Lidt sent svar - batteristørrelsen afh. af hvad du bruger den til - 2 stk 3 ah batterier med lynlader er nok for de fleste. Til hårdt kontinuerligt arb. er der en fordel i et større. Til gengæld bruger jeg tit 2 maskiner, hvis ex. flere emner kræver forboring, før iskruning.

Jeg er mest til dewalt  med 2 gear, men igen ta" dyret i hånden og vurder på dit behov. En stor klodset og tung akku, ligger nok nederst i skuffen til de fleste småopgaver.  

Vh. Carsten


 

Nu har jeg fået skilt maskinen ad med det resultat gear kassen falft fra hinanden og alle tandhjul tilfølge.

Er der en manual i hvordan man samler det hele igen ?

Det må være noget lignende dette...

https://www.youtube.com/watch?v=aHV4Rxx0I30


 

Annonce

Nydeligt, du skal have tak.

Den blev nu samlet men den har stadig problemet med at den ligsom ikke falder i 1 gear hver gang, det er ligsom knappen ikke kommer lang nok ned hver gang.

tandhjulene så fine ud og de har fået lidt syrefri olie hver.


Kender nogen om gsb 10.8 er forbedret eller om jeg kan forvente den samme dårlige kvalitet af gear i maskinen som jeg har nu, den har været til rep 2 gange for samme problem men desværre udenfor garanti nu.

jeg har foruden i samme 10.8v serie

lygten

multi cutter

slag skruetrækker

vinkel skruemaskine 

3x batterier

2x hurtig ladere

disse har der ikke været problemer med.

vil det være et sats og købe den nye da det som sådan er en fin maskine til de små ting 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis