BD60

Hej,

Jeg er ved at lave en lejlighed på 1. sal af vores stald. Og i den forbindelse skal jeg lave en BD60 væg mod resten af loftet.


Det er her jeg har et spørgsmål til:

Hvordan laver jeg en væg som er brandsikker fra begge sider, altså 3 lag gips, når jeg skal lave væggen så den fylder hele loftrummet, som jeg har læst på nettet den skal være?

Jeg kan ikke komme til den side der er overlejligheden...


På forhånd tak.


  

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du behøver kun 2 lag gips på hver side, som jeg kan læse mig til her. 

https://www.bolius.dk/hvordan-kan-j...hus-21249/

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår dit spørgsmål korrekt. Men prøver alligevel. hvis du ikke kan komme til fra begge sider af væggen du skal bygge, så må du bruge ekstra reglar. Du sætter først reglar op. beklæder med gips. Så sætter du endnu et sæt reglar op, fylder ud med isolering imellem. Også kan du lukke med gips. Så har du en gips væg, bygget fra kun 1 side. Det koster så lige lidt ekstra reglar, men det går jo nok.  

Super.   

Du kan godt bruge stål reglar hvis du hellere vil det. De er bare noget dyrere end dem af træ. Du behøver kun 2 lag gips på hver side. Og helt korrekt kan du nøjes med 3 lag i det hele, 1 på den første side og 2 på den anden. Og husk at du ikke må bruge de billige GDS gipsplader. Det skal være dem der er klasse 2 godkendt. De koster lige lidt mere desværre. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis