Terpentin lugt i badværelset

Hej Alle der læser med

jeg havede malet vores gang og efter at have rengjordt efter mig selv i boligen, så havde jeg stillet penslerner og maling på BADVÆRELSET, det resultere i at der var kommet maling på fliserne.. 

Problemet ligger i at jeg ikke renset maling af med samme, isted gjord konen det. Hun havde blindt læst at Terpetin var løsning så hun gik amok som en galning. Maling er godt nok væk men nu STINKER der af de kemikalier 😥 

Jeg har læst mig frem til at dette kunne reddes ved at rense Vandlåsen, men nu der vi bor i ejerbolig på 3.sal kan jeg ikke komme frem til Vandlåset. 

Nogen der har en redning ? 

Ps. JEG ved at man ikke hælder sådan noget lort i afløbet meb der andre i hustanden der åbenbart ikke tænkte sig om..

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja sådan kan det gå når man ikke selv får ryddet helt op. I nyere lejligheder sidder vandlåsen lige under risten, i gulvafløbet, hvis det ikke er den der sidder unde vasken det sidder i. . Problemet er at terpentin lægger sig oven på vandet, og der bliver det uanset om der skylles igennem med vand. Så jeg ville tage risten af, og så proppe noget avispapir, eller stof derned ( Køkkenrulle er nok risikabel at få op igen ) . Og bagefter fiske det op igen. Så vil det have suget terpentinen væk fra overfladen og papiret/stof kommes i skraldespand (ikke i køkkenet men direkte ud )

Er det en ældre lejlighed så kan vandlåsen være en bøjning på røret der sidder i etageadskillelsen. I så fald skal det være stof rester på en stang så du er sikker på at kunne få det op igen. 

Ellers må du spule ned i afløbet, og håbe på at det giver så meget tudbulens at terpentinen følger med. 

Jeg troede faktisk ikke at nogen kunne finde på at male med terpentin baseret maling inde i en lejlighed. Næste gang du glemmer at tage maling af så er brun sæbe effektiv når det får lov at sidde lidt tid.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak få svaret Erik

Jeg har prøvet og hælde kogende vand gennemafløbet samt noget sæbe, det ser ud til at have hjulpet lidt. 

Men jeg prøver også din metod, ville lige vente 2timers tid med udluftning få at se om dette har hjulpet eller det bare noget jeg selv bilder mig i. 👍

Rørenen er forbundet på en V form gætter jeg mig frem til, fordi nå man løfter risten i badkabinen så er der en lille hælning som gå i et lille hul, som jeg forstiller kobles sammen men vandrøret fra håndvasken ved siden af :/ 

Skal så lige pille håndvaskskabet at for komme til  i den anden rist😥


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Det skal nok forsvinde efter noget tid. har selv haft gjort det samme engang. Der lugtede i nogle dage. Men forsvandt med tiden, som der blev skyllet vand igennem. Du kan evt fylde en 10L+ spand med vand, også hælde det hele i på een gang, så du skaber en stor strøm der trækker meget af vandet i vandlåsen med sig. Ville ikke begynde at skille ting ad, de første dage. Giv det 1 uge, med lidt rigelig gennemskyl, og udluftning, før du kaster dig ud i at skille noget ad.  

God ide med god tid. 

Du kan sikkert godt komme til at kaste 10 - 20 liter vand ud på gulvet så afløbet under vaske skabet også får noget gennemstrømning. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

En her og nu løsning der kan tage den værste lugt. Prøv at hælde godt med hårshampoo der virkelig kan skumme og boble i afløbet.     

Tak for hjælpen 

Har hældt kogene vand ca 20 Liter i afløbete samt med en held Hårshampo og det klarede sku opgavene  


Tak for de gode svare 😁👍

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også