Havetraktor træg start

Min 17,5 hk B&S havetraktor er træg at få i gang. Når jeg drejer nøglen, kører motoren kun ca en kvart omgang. I næste forsøg måske en halv til en hel omgang. Starter gerne fint i tredje eller fjerde forsøg og går iøvrigt rigtig godt.

Havde mistanke til ventilerne og har justeret dem samt skiftet toppakning. 

Tror ikke det er relæet med de symptomer???

Inden jeg går i gang med at checke (afmontere) hele ledningssystemet er der måske nogle gode råd eller fif??

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

PS: Glemte lige at skrive, at batteriet er helt nyt, og at motoren ikke virker specielt tung at tørne med håndkraft. (Selvf. med tændrøreret monteret).

Vil det sige at starteren ikke kan trække motoren rundt ?

Hvis ellers motoren køre fint når den først er i gang, tror jeg det er din starter der er færdig.

Hvordan når den først har været startet, kan starteren så trække motoren rundt.

Tjek oliestanden, at den ikke er for høj



Vi prøver igen, i morgen --

Tak for rådene. Jeg ser på det.

Det er ikke oliestanden.

Hvordan checker man startmotorens tilstand??

Er du sikker på der er strøm på dit nye batteri (ordentlig opladet) ???     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Er der også fuld spænding på startmotoren når den ikke vil starte?

Der kunne være en dårlig forbindelse mellem batteri og motor.

Det lyder som en mulighed. Måler lige spænding på startmotoren.

Som jeg husker falder spændingen en del under start, da batteriet på en havetraktor ikke er ret stort, og starteren bruger meget strøm.



Vi prøver igen, i morgen --

Lyder rigtigt, Jens.

Har et par ting, jeg skal prøve, så snart jeg får tid     

Problemet er løst. Det var for slapt justerede ventiler, så de ikke åbner ordentligt, hvilket medfører for høj kompression til at starteren kan trække motoren rundt.

Ved at kigge videoer på Youtube fandt jeg ud af, at når stemplet er i højeste stilling (Top dead) skal man dreje motoren lidt mere, så stemplet bevæger sig ca. en halv cm. ned igen. Her justerer man så ventilspillerummene - i mit tilfælde 0,15 mm på begge. Og vupti starter maskinen uden problemer.




 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis