Plæneklipper fra Harald Nyborg?

Hej. 


Jeg er på jagt efter ny plæneklipper og har i den anledning kigget på Adano plæneklipper som Harald Nyborg sælger? 

Jeg kan se de er med Texas motor som vel er okay? 

Nogen erfaring med dem? 

På forhånd tak. 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg kender ikke nogen Texas motor, men mon ikke der er tale om et plagiat på en BS motor...

Af de mest almindelige 4 takt motorer står Honda nok højest hos mig, efterfulgt af BS, og så kommer det der for mig sikkert er plagiater.

2 takterne kender jeg ikke så meget til.. har dog en texas hækkeklipper der fungerer fint med en 2 takst motor.. Og min gamle Johnsereds motorsav... 20 år eller mere.. og starter fortsat som den skal og kører....


MVH Njord

Okay, tak for svar.

Hvor stor betydning har motorstørrelsen?
Har fx. også kig på en ALKO 51.5 SP-A men den er kun på 140cc ca. 3hk.
Er det tilstrækkeligt eller vil den kløjs i græsset ? fx. sammenlignet med en 200cc med 6hk.
Vil primært bruge den til BIOKLIP.

Jeg vil vende problematikken lidt rundt....

En cylinderklipper har et lavt kraft behov, men de er ikke så almindelige længere....

En rotor klipper har to faktorer der betyder noget for kraftbehovet, nemlig diameteren på kniven (jo større jo mere kraft behov, og jo færre omgang med klipperen før plænen er klippet) Så stor klipper diameter er en fordel i det generelle billede.

Og er der fremtræk eller ikke... Fremtrækket tager nemlig også kraft...

Når du har klippet en tid er det også en fordel at slibe kniven da den så klipper pænere og kraftbehovet stiger ikke...

En 51 cm bred kniv (den størrelse jeg vil anbefale) og med fremtræk, så vil jeg ikke gå under 5 hk, min 5,5 hk Honda er fint fungerende på en klipper i denne størrelse.

Har du en klipper med kun 48 cm så kan du spare en HK eller to... fremtrækket tager nok også 1 hk....

Så en 48 cm uden fremtræk kan klares med 3 hk.



MVH Njord

..og har man skråninger som i vores have, er fremtræk på baghjulene en fordel. For trækker plæneklipperen på forhjulene kan det knibe gevaldigt med at køre opad. 

Omvendt er det let at vippe de trækkende forhjul op når man skal dreje og fx ind under træer...

Fordele og ulemper ved alt....


MVH Njord
Annonce

flg http://products.einhell.com/com_en/garden/lawn-mower/

kan anbefales, vi har en 190cc med baghjultræk,4 gear oppe i sommerhuset hvor det er vildt græs med diverse ting imellem. motor er B&S som er bedre end fx honda motorer som vi har en anden maskine med .

einhell har bilka haft

Skal der kvalitet på bordet, så vil jeg klart sige klippo 

De holder årti efter årti og har kuglelejer i hjulene... jeg har en uden træk, der har været i mit eje og fast brug i min 10 år og de seneste 10 år har kørt med fjedre til at rive mos med, og bruges også til at rive klippet hæk affald med.... den er stadig kørende....


MVH Njord

klippo har honda motorerer som jeg kun har oplevet problemer med ifh til B&S som starter hver gang også efter ( 20 år texas med pvc skjold 3,5 hk motor )

Einhell yder 10 års garanti på skjoldet og 3 år på resten

hjulene er også med kugle lejer

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis