Kompressor til sømpistol

Er der nogen som kan forklare hvordan man sikrer sig at en kompr. er kraftig nok til en bestemt sømpistol?

Jeg overvejer denne Tjep GRF 100:

http://www.tjep.dk/m/product/100082

Den har et luftforbrug per skud på 3.0 L.


Her er et billede af min kompr.




5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er ikke kun literforbrug der betyder noget, men også trykket altså Bar


 

Det er en meget lille tank (5L) umiddelbart kan det vel godt virke, du skal bare ikke skyde særlig hurtigt efter hinanden, og det er vel netop problemet, når man bruger en sømpistol, skyder man ofte flere skud kort efter hinanden, det kan din kompressor nok næppe følge med. 

Det skal siges at de 3 liter pr skud nok er med max søm størrelse, bruger man mindre kortere søm, bruger den vel også mindre luft.

uden at være specielt kendt omkring sømpistoler, så ville jeg tror der skal en noget større kompressor til, hvis du skal skyde mange hurtige skud efter hinanden, med den der sømpistol.

2,5-4 HK ville jeg gå efter.. 

 nu er den tank jo på 5 liter og 10 bar så vidt jeg kan se det give jo et indhold på 50 liter luft..... Når jeg læser den engelsk  manual kan jeg se at den kræver imellem  4,8 bar og  helt op til 8,3 bar, dvs sige at hvis det er store søm så kan den den max tage 3 skud før Dmangler tryk i form af bar så efter 3 skud e der 40 liter luft tilbage og ca. 8 bar, den er lige lille nok den kompressor

Nogen ide om hvor lang tid der går inden der er tryk nok på igen efter et par skud?

Du kan jo tage tid på kompressoren, hvor lang tid den er om at fylde tanken eks fra 8 bar til 10 bar (uden du bruger luft) så ved du tiden og hvor mange skud du kan skyde, inden trykket falder for meget.



Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis