filse hus op

Jeg overvejer at filse vores hus op, men synes det er ret blandede resultater jeg ser rundt omkring. Nogen kan man se farve på stenene igennem, andre skaller det hurtigt af. Nogen ser det ud som om huset altid opfugter og lign.


Er det fordi nogen huse ikke er egnet og kan man undersøge det inden, er det produkterne som er brugt der er forkerte? 


Er der nogen som har erfaringer?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

filsens endelige udsende kommer meget an på afrensningen af murværket, lag tykkelse af filsen, samt efterbehandling af den filset overflade.

Ældre mursten, især maskinstrøget sten kan med tiden få en fedtet overflade. Denne overfalde skal naturligvis afrenses med rette midler alt efter mærværket stand. Hvis det ældre murværk har nyere sten i blandt sig, eksempel et vindueshul der er muret til, vil dette kunne frembringe uensartet farve i selve grundfilsen, da stene tørre forskelligt. Det samme sker ved opfugtet områder. Hvis filsen skaller af er det eksisterende murværk dårligt afrenset eller filsen udført i en temperaturmæssig utilsigtet periode.
Jeg vil altid anbefale at anvende en overfladebehandling efter filsning. Det ser bare ikke pænt ud uden! 
Overfladebehandlingen kan udføres med en malerbehandling, silikatlasur eller kalkvand, som vil give en ensartet farve af filsen.

Dette vil også gøre, at filsen vil kunne holde i længere tid, hvis overfladebehandlingen bliver vedligeholdt efter producentens anvisninger. 

Hilsen Martin.  


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Hej Martin 

Tak, tænker man skal have en murer der har styr på det så

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også