Tagmaling til beton tag, hvilket mærke ??

Hej LDS,


Jeg skal have malet mit tag på sommerhuset, men hvilken manling skal jeg bruge ?? Det er beton tagsten !!

Taget er sort og skal fortsat være sort, jeg har givet det alefjerner, en gang med højtryks renseren, og en gang afrenser til slut

Jeg har googlet mig lidt til priser, men er meget i tvivl om hvilken kvalitet jeg får for mine penge

10 liter fås ned til ca. 600 på net, eller i nogle af de billige farvehandlere, Dyrups koster ca. 1800 for 10 liter

Er der nogle af jer der har  nogle gode erfaringer med et bestemt mærke, jeg vil gelst have maling med en høj glans

Er det udemærket med en bred pensel, eller skal jeg investere i en billig malerpistol, f.eks den fra Biltema, taget er ca. 140 m2 og er med 20 Gr. Hældning

Hvor lang til skal jeg påregne at det tager at male ?

Mvh klaus



20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen til!

For en 5-10 år siden kom jeg til at vælte en bøtte grå træbeskyttelse ned over mit røde tag, betontagsten.

Det så jo farligt ud og for lige at dæmpe ulykken, købte jeg noget andet træbeskyttelse i en mere klædelig farve og smurte på. Det har holdt prægtigt.

Ideen fik jeg ved at spekulere over, hvor komplet umuligt det er at fjerne træbeskyttelse, hvis man spilder på f.eks. betonfliser.

Endvidere har jeg, belært af denne erfaring malet en gammel campingvogn også med træbeskyttelse i grøn umbra. Den står ude i en juletræplantage og er næsten ikke til at få øje på, og malingen er lige så flot som da jeg smurte det på for >5 år siden.

Jeg undskylder over for de, som nu får kvababbelse!  


Med venlig hilsen
ktm

 

Hej KTM,

Tillykke med din opdagelse, du har vel så taget patent på det og kaldt det betonbeskyttelse ?

Jeg var nu ude efter et mere kompetent og sagligt svar, for jeg køber ikke træbeskyttelse ( betonbeskyttelse ) og smører på mit tag

Har du prøvet dit universalbeskyttelse på båden eller bilen 😀

Mvh Klaus

ktm skrev den 26-05-2017 16:17:51

Jeg undskylder over for de, som nu får kvababbelse!  

 Bestemt ikke !

Jeg har malet mine tagplader ( fibercement ) på sommerhuset med tagmaling fra Morsmaling.

De er mest kendt for træbeskyttelse i god kvalitet til en fornuftig pris. Mon det er det samme - blot med noget fungicid m.m i træbeskyttelsen. Prisen er den samme så vidt jeg husker. Jeg bruger begge dele - vil ikke betale overpriser for f.eks. Gori - undtaget er terrasseolie, hvor ingen kan komme i nærheden af Goris med teflon.

PS: Har ingen forbindelse med Morsmaling udover at jeg køber deres produkter.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hej Klaus

Så må du undskylde.


Med venlig hilsen
ktm

 

Hej Klaus123. Det var da lige en bøvs du ser kom med! Jeg synes du har fået det mest kompetente svar man kan tænke sig af KTM. Dette forum er ikke kun for proffer, men netop kendetegnet ved at man øser af egne erfaringer. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej elmand,

Nej jeg mener bestemt ikke at svaret fra ktm er kompetent, han svarer overhovedet ikke på spørgsmålet, jeg spørger til hvilken tagmaling jeg skal bruge, og han svarer træbeskyttelse, jamen træbeskyttelse er jo ikke tagmaling !!

Havde jeg skrevet at mit tag var lavet af træ, så havde det været relevant, men jeg skriver jo at taget er lavet af beton, og hvilken tåbe går ned i byggemarkedet og køber træbeskyttelse til at male sit betontag med ?

Men jeg kan godt se nu at min tråd er blevet ødelagt, jeg har kun fået et kompetent svar fra EISOE, og der kommer næppe flere

Mvh Klaus

TÅBE??

Det er så første gang i de ca. 20 år, jeg har deltaget her på LDS, ligefrem er blevet kaldt for TÅBE, når jeg har beskrevet mine erfaringer, som man kan tænke over eller blot forkaste. 

Så må du vel igang med et sagsanlæg?



Med venlig hilsen
ktm

 

ktm skrev den 27-05-2017 07:34:18

TÅBE??

Det er så første gang i de ca. 20 år, jeg har deltaget her på LDS, ligefrem er blevet kaldt for TÅBE, når jeg har beskrevet mine erfaringer, som man kan tænke over eller blot forkaste. 

Så må du vel igang med et sagsanlæg?


 Tåbe er en detalje   

Jeg blev kaldt ting, der ikke egner sig til gengivelse fordi jeg skrev " jøsses " omkring noget, der ville være ulovligt at lave og manden ikke havde begreb om hvad han havde gang i.

God weekend.



Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

KTM: det kan du nu tage ganske roligt, der er nogen der ikke fatter ret meget

Claus123. Jeg tror simpelthen du er kommet det forkerte sted, eller ikke har læst formålet med denne side. Det er netop almindelige mennesker der deler ud af sine erfaringer. Og vi gør meget ud af af at holde en sober tone, og slår ned på det når det kammer over. Det er så årsagen til at jeg heller ikke skriver nogen øgenavne til dig selv om det måske kunne være på sin plads. Læs hvad der bliver skrevet, brug det eller lad være. Der er så meget god og gratis erfaring at hente her. Men hvis man ikke kan opføre sig ordentlig hører man ikke hjemme her. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også