skrotning af båd

nogen, der ved hvordan en gammel træbåd skal bortskaffes ?


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Genbrugspladsen i containeren med malet og trykimprægneret træ (evt. savet i stumper og stykker) altså hvis det er en mindre træjolle tænker jeg.

Hej.

Har du et sted du kan skære den op, så er det nok det enkleste at skære den op i håndterbare stykker og så selv køre den på lossepladsen, hvor den jo nok skal afleveres i stort brændbart....

Kølen kan du nok få en skrothandler til at hente, og betale lidt for den.. afhængig af hvad den er lavet i.. støbejern koster lidt...mens bly koster noget mere..

Jeg har selv hugget en gammel kølbåd op i haven.. flåede fiberen af og tog den for sig, skar træt op i passende stykker.... transporterede det på lossepladsen i passende bidder og fik kølen hentet.. efterfølgende var der da noget oprydning på jorden, men så slemt var det nu ikke..






MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

ikke en båd jeg har, kun lidt viden, jeg savner


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 

Hvad er det så for viden du savner..

Er det i forhold til professionel skrotning af træskibe som fx fiskekuttere?

Eller er det mere i form af hvordan man forholder sig til det som privatperson af skulle skrotte en ældre lystbåd / jolle?

Jeg gætter på der er temmelig stor forskel... Dels indeholder en gammel kutter potentielt en masse flere farlige stoffer (fx asbest) end en mindre kølbåd / motor båd / jolle.... Og så er der jo hele arbejdsmiljø aspektet hvor der er regler for profferne, der ikke nødvendigvis håndhæves på samme måde overfor private i disse enkeltstående tilfælde.



MVH Njord

Man kan jo også bare lade (ro)båden ligge ved strand- eller søkanten, så forsvinder den helt af sig selv, efter 50 år.     

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

båden er 30 fod og glasfiberbelagt


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 

Lav en annonce på en af gratisaviserne (DBA eller G&G)  frit mod afhentning.. Madamman min hentede et toilet til haven.....    plantede blomster i kummen.... -flot ser det ud ... Menn    .... suk ... kvinder ER mærkelige... ;-)



Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....

Jeg har for år tilbage oplevet, at man skar en sådan båd i "håndterbare" stykker med en kædesav. Stykkerne blev smidt i en container, der blev kørt til det (dengang) regionale miljøcenter. Det bedste er nok at spørge sig for hos dem, der skal modtage "affaldet".


Finnband

Er enig med @Shortcut.. -  Gul og gratis.. så er det de andres problem..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

tak for svarene


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også