Sikring springer når vaskemaskinen tændes

Jeg har en 6-7 år gammel Siemens Silence E16-48 vaskemaskine. Når jeg tænder den, springer sikringerne. Havde en elektriker forbi, der mente, at det måske kan betale sig at købe en ny isf. at  reparere den gamle. 

Jeg er jo stor tilhænger af at reparere, når man kan, isf. at købe nyt hele tiden. Er der nogen, der har erfaring med, hvad der kan være galt - jeg ved godt, at det er et meget bredt spørgsmål, men er der mon noget, jeg kan gøre/tjekke inden, at jeg købe en ny?



Marianne Schou
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det plejer typisk at være varmelegemet der er brændt sammen. Med mindre vaskemaskinen springer sikringerne i det øjeblik du tænder for maskinen.

Tja.. det lyder nu som om sikringerne går når vaskemaskinen skal til at varme vandet op, men det er jo nemt at efterprøve. Prøv at køre et skylleprogram hvor varmelegemet ikke bliver aktiveret.

Det prøver jeg, tak for hjælpen :-)


Marianne Schou

Hvis det er varmelegemet der er problemmet så vil HPFI afbryderen koble ud , det kan generelt ikke betale sig at rep. en så gammel vaskemaskine , der er altid gode tilbud , jeg købte en Bosch vaskemasine sidste år 1995 kr , (Elgiganten)


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Annonce

Hvis det er varmelegement mener jeg bestemt godt det kan betale sig at skifte det, især hvis man selv gør det - det er ret nemt selv om man måske skal have den store papegøjetang i brug (vold pga. tilkalkning.)   

Her er vejl. priserne på varmelegemer til Siemens vaskemaskiner https://www.nettoparts.dk/shop/varm...108c1.html

Hvordan ente denne, har eksakt samme udfordring med eksakt samme maskine.


\Ronni

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis