Kommentarer til projekt: Betonbord med underlimet vask

Her samles kommentarer til projektet: Betonbord med underlimet vask

Kommentarer vises både her og på projektet.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Arrgghh, Helle, du kunne da godt have ofret lidt bedre fotografier, så man kunne danne sig et indtryk af overfladen og hvordan du har fået lavet hulkelen og underlimningen. :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

Umiddelbart flot lavet. Men lidt svært at se, da billederne ikke er for gode. Er der jern i? Og hvad med overfladen - er den poleret med voks eller hvordan?
Hej, tillykke med resultatet. Den ser da rigtig fin ud, men ville gerne have lidt detaljer omkring hulkelen og kanden ind mod vasken. Og så tror jeg der vil være mange der gerne vil have lov at kende din fremgangsmåde, sådan step for step. Ikke mindst blandingsforholdet på betonen vil der være mange der savner :-) Og havde du billeder af opbygningen af formen og allerbedst også støbningen :-) Ja jeg kender det selv.. bedst som man er i gang med opgaverne og midt i processen, så får man jo ikke taget billeder. og ej heller lavet en beskrivelse, og hvordan var det nu lige med blandingsforholdet.... Man er jo aktiv og udfarende som "lav det selv'er" Men flot resultat Njord

MVH Njord
Hej Jeg har desværre ikke taget billeder undervejs, men jeg skal prøve at beskrive: formen er lavet vha en MDF plade som er 5cm for stor på alle siderne, herpå er der skruet lister (med en højde som svarer til bordpladens tykkelse + højden på kantlisten) som omkrandser det færdige bord, derefter har jeg lavet en MDF plade med samme tykkelse som højden på beton kantlisten og som er 15 mm mindre på 3 af siderne end det færdige bord, disse 3 sider har jeg afrundet med en overfræser, derefter har jeg skruet denne plade fast på den første plade så den støder op på den forreste kant og ellers er den centreret i forhold til de andre (NB nedefra for at undgå skruehuller) Til slut lavede jeg en MDF plade i samme tykkelse som det færdige bord som jeg skar til svarende til hullet til vasken og skruede den på de andre plader der hvor jeg ville have vasken (plus et stykke rundstok svarende til hanehullet) alle samlinger blev tætnet med silikone og så blev formen mættet med linolie i flere omgange.
Jeg brugte færdigblandet fiberbeton fra Weber/Maxit som bare skulle blandes op med vand, konsistensen er svær at beskrive men det må ikke være for vådt for så revner og snuldrer kanterne, der skal også armering i ellers knækker pladen (disse tre ting er erfaringer fra mit første forsøg ;o) Men som I kan se kom andet forsøg hel ud af formen, jeg havde dog ikke fået den vibreret godt nok så der var en del små huller somjeg "lappede" med til alm. Cement som var rørt tyndt op. Derefter mættede jeg pladen med bivoks som jeg derefter polerede op. Selve underlimningen af vasken blev lavet med en lim fra Silvan som jeg desværre ikke kan huske hvad hedder (vi har siden haft indbrud og resterne af den kunne tyvene åbenbart godt bruge) jeg har også sat et par hyldeknægte under vasken, jeg tror dog ikke det er nødvendigt. Vh Helle
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis