Kommentarer til projekt: Den kendte Party Tømmerflåde!

Her samles kommentarer til projektet: Den kendte Party Tømmerflåde!

Kommentarer vises både her og på projektet.

 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det bliver spændende at følge projektet. Jeg syntes det er en rigtigt god ide du der har gang i, og kan nu også godt lide "lo budget" ideen :-) Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Med den vægt den får skal der godt nok mere end 10 hk. til at flytte den gennem vandet. Der ud over skal hele arealet uder den fyldes op med opdrift så hvis det er de blå tønder så skal der mange til, når du tjekker lågene, så læg lige en stribe secomastik ind i rillen så den slutter helt tæt når du samler dem igen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja har godt nok uendeligt med tønder og mente en sagde at en tønde kan løfte 200 kg? Men en lille motor på 5 hk burde sgu kunne få den lidt frem.. bare meget langsomt.. Tønderne er med skruelåg så tænker de er tætte nok? Da der muligvis skal hældes vand i dem :)

 

Tønderne er, som jeg bedømmer det, på 100 liter. Så kan de løfte 100 kg - vægten af tønden. Til overslagsregning må det give 95 kg opdrift pr tønde. Sørg for at have rigeligt med opdrift (det giver mere fribord) så der bliver noget stabilitet. Spændende projekt!

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Tønderne er 200l :)

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Spændende projekt. Glæder mig til at følge det. ;-)
Mht. fremdrift kan du hjælpe motoren lidt ved at lægge tønderne på langs i sejlretningen, og evt laver dem tilspidset i fronten. Det vil da give lidt hjælp til at bryde vandet. Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
altså tønderne flugter med sejlretningen? På en måde tænkte jeg at det ville næsten give mere modstand end på tværs? da de på langs er totalt flade og stopper alt i modsætning til på langs hvor de buer? :)

 

Så de flugter sejlretningen ja, og tilspidset i stil med dem i linket her http://www.barrplastics.com/assets/images/pontoon.jpg som de er på de fleste ponton både :-) Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Problemet er at jeg ikke kan tilspidse dem som der. så tænkte at det ville være bedre på tværs.. hvor der er lidt kant i forvejen?

 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også