Kommentarer til projekt: Ny tilbygning

Her samles kommentarer til projektet: Ny tilbygning

Kommentarer vises både her og på projektet.

\Morten

"I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve!"

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dvs. at badeværelset og walk in bliver en del af et masterbedroom. Dvs det nye badeværelse er ikke "offentligt". God ide synes jeg.

Med venlig hilsen
ktm

 

Tak for kommentarerne :-) God ide med loft til kip i walkin også - det vil jeg have i tankerne :-D

\Morten

"I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve!"

Vi har selv tænkt på en lignende tilbygning, men er meget betænkelig ved at spærre for alt det lys som kommer fra syd og så få en noget mørk stue til følge. Har I gjort jer nogle tanker om det?
Først vil jeg da se meget positivt på oplægget og ikke mindst at det ikke rigtigt ødelægger rum i den eksisterende bygning :) Altså ingen tab af eksisterende bolig. Stuen der giver mulighed for lys fra begge sider af huset er rigtig god og noget i vil værdsætte i længen :-) Har det selv i mit køkkenalrum, her er stuen en knast på huset og med vinduer i tre retninger... nyder lyset og at have det fra morgen til aften. For at få mes lys ind fra have siden skal I overveje at få mest muligt glas ind her, altså både i den gamle facade plus facaden på tilbygningen, så tror jeg der vil komme lys ind i tilstrækkelige mængder. Evt vil i kunne overveje at sideforskyde tilbygningen så den stå længere over mod hækken en gavlen på det gale hus. Det vil åbne en længere facade på stuen og give mere lys. Hvad er arkitekten i øvrigt kommet med af indput?

MVH Njord
Annonce
Tak for kommentarerne :-) #jetz: Jo, det har vi også tænkt på, men heldigvis har vi et stort vindue i stuen (se den nye tegning) og der kommer en terassedør og et vindue mere i de ekstra halvanden meter stue. Så vi tror og håber at det er nok :-) #njord: Jo, vi overvejede også at sideforskyde, men måtte opgive igen pga. nogle strenge servitutter i lokalplanen (afstand til skel osv...). Arkitekten kom med masser af forslag, bl.a. også loft til kip i walk-in :-) Ja, det bliver en dejlig lys stue med kig hele vejen igennem :-D Da vi købte huset, var der en skillevæg mellem køkkenet og stuen, og det var det første vi ragede ned - det gjorde lige rummet dobbelt så stor :-D

\Morten

"I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve!"

Angående lyset, så har I også den ekstra mulighed at sætte vinduer i ud mod hækken i den eksisterende stue, hvis alle m2 i stuen skal bades i lys. Man har dog også brug for en reolvæg eller to i en stue :)
Er I kommet videre? Jeg spørger fordi jeg er lidt nysgerrig omkring hvordan det er endt. Vi er nemlig på vej lidt i samme retning, da det viser sig, at det er billigere at bygge nyt værelse for enden af vores nye stue (som I gør) end at bygge ny stue og så indrette lidt af den gamle stue til et nyt værelse, som vi først havde planlagt.
Gad vide, om I har fået bygget? Jeg ville foreslå at bytte rundt, så badet og walk-in-closet lå nord for soveværelset, så man går gennem skabsrummet ind i soveværelset. Så kan I også få vinduer mod syd, eller en ubrudt væg til smuk kunst at vågne op til. Jeg ville ikke placere ovenlysvinduer i soveværelset, med mindre jeg var helt sikker på, solen aldrig ville skinne direkte ned på mig, mens jeg sov.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis