Kommentarer til projekt: Boheme La Grande

Her samles kommentarer til projektet: Boheme La Grande

Kommentarer vises både her og på projektet.

Med venlig hilsen 

Kenneth

mestermaling.net

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kunne godt tænke mig at se et billede at din s-hood. Jeg har ikke noget på min båd endnu men tænker over at skulle have en. Det med tykkelsen er der mange meninger om og også vægten men jeg tror nogle tager fejl af Bohemen og den anden fra Holland
Hej Sissesort. Jeg har kun nogle få billeder taget på afstand. Båden er under renovering og jeg har desværre bortskaffet sprayhooden. Den var totalt råden og jeg syntes heller ikke at den var pæn til båden. Jeg tror at den har fungeret godt engang ,der var også en kaleche der kunne lynes på som dækkede det meste af cockpittet. Disse billeder er sådan som båden var da jeg købte den. Nu er alt gammel maling renset af og en del reparationer er udført. Jeg mangler en del endnu men vil dog mene at jeg er et stykke over halvvejs. Regner med at den skal i vandet i løbet af 2010. Glæder mig

Med venlig hilsen 

Kenneth

mestermaling.net

Ja den gamle sprayhood skulle af. Den er også født uden. Også septer er noget der er sat på efter men de er nu gode at have. Min båd ligner din men der er nogle ting som ikke er ens. Mit ror er meget større og farven er ændret på din hvilket faktisk gør den flottere at se på. En Boheme er malet på en bestemt måde hvor du ud fra denne afgør hvilken båd du har. De gjorde det for at vores både ikke skulle forveksles med dem fra Holland. Men jeg kan give dig min båds længde højde og brede. Den er fra kølens bund til og med dæk 390 cm. Brede 350 cm og vandlinen er 989 cm. Jeg har Volvo Penta 7A i min
Hej Knækspant. Det er et super godt projekt at du er gået i gang med. Hvad nummer har den ? Jeg havde også en La Grande (nr8) og det er en rigtig fin og velsejlenede båd. Held og lykke med den. Håber den får vand under køl til næste år. PS: hvor i Danmark kommer du fra ?
Jeg ved faktisk ikke hvad nr. den har. Står det på storsejlet? Det kunne da være meget sjovt at vide.

Med venlig hilsen 

Kenneth

mestermaling.net

Ja det er det store nummer som står på storsejlet sammen med "logoet". Jeg er meget interesseret i at vide hvad der egentlig er tilbage af La Grand'er. Kender du historien om din ? Du må meget gerne sende en mail til mig, så jeg kan få din mailadresse. [email protected]
Der står noget så underligt som 0-1, Det kan vel ikke betyde at det er den første der blev lavet eller hvad? Jeg kender ikke historien bag båden. Jeg købte den på en internetauktion. Ejeren var død og båden havde stået og blevet godt medtaget, og en masse vand var der også i den.

Med venlig hilsen 

Kenneth

mestermaling.net

fandt ud af hvem der har haft skibet før mig, og han kunne bekræfte at det faktisk er prototypen, altså den første Boheme La Grande der blev bygget.

Med venlig hilsen 

Kenneth

mestermaling.net

Fin båd, med meget plads. som jeg savnede da jeg sejlede Boheme mini. se: www.bohememini.dk der er også nogle af de rep. vi foretog

 Asa

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også