Kommentarer til projekt: Fra planke til bord. 2

Her samles kommentarer til projektet: Fra planke til bord. 2

Kommentarer vises både her og på projektet.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser sgu godt ud, glæder mig til at se det færdige resultat.

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
Tak for jeres kommentarer, det er jo sjovt at prøve at lave et' møbel i stedet for det jeg er udannet til: Nemlig bygnings-delen som vinduer døre porte oa. større ting. Den-gang jeg var i lære skelede man mellem de to ting, møbel "folkene" lavede Brudekister til svendeprøven, vi andre lavede en dør, dengang i foråret 1973 på Sk. Tek, Skole. Hvordan det er nu ved jeg ikke det mindste om.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hold kæft (undskyld mit franske) hvor ser det godt ud Jan. Det fornægter sig ikke at du ved hvordan man holder på en tommestok :-)

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
ja SÅ er der da noget ved at være træmand ;) det ser sgu rigtigt godt ud må man sige :)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Annonce
Sådan!

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Kan sandelig kun tilslutte mig alle andre. Gud hvor er det flot lavet. Kan da godt være du er "dørmand" men du har da vist lusket lidt inde ved møbeldrengene i sin tid. Flotflotflot

Dobermann
Tak for pæne ord. Ved nu ikke om jeg har kikke over skuldrene i sin til på Tek. Skole til svendeprøven, i Maj md. i 1973 Tror nu jeg havde rigeligt at se til med mit eget, men fik da mit svendebrev alligevel uden anmærkninger, (lum) som min far sagde, hvad mente han så med det: Jow, lang under middel, men har da levet af og med mit fag i mange år. Dette med møbler har vist sneget sig ind ad bagdøren, ved en tilfældighed tror jeg. Noget af det sjoveste synes jeg er arbejdet ved at designe skabelonerne og få det' til at se rigtigt ud, set med mine øjne. At resultatet kommer til at ligne det jeg har forestillet mig, er jo bare en bonus. Men jeg er jo langt fra færdig endnu ting tar' tid i min verden, jeg har jo nok gang i for mange små projekter på samme tid. Tror det er mit livs salt/krydderi. Kunne nu godt bruge noget mere plads til mine små maskiner. Har et aflåseligt redskabsrum i carporten hvor min kombi. Afretter/Tykkelseshøvl står pakket ned i vinter halvåret.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Flot! Hvor finder man egentlig sådan nogle planker i dag? Jeg synes efterhånden kun, man kan finde limtræ, mindre brædder eller træ, der slet ikke har lagret.
Margit W. Prøv at ta' kontakt til savværker eller møbelfabrikker, ved ikke i sagens natur hvor du bor, men det ku' måske være en løsning. Jeg fandt de 2 store stumper eg i en tømmerlade, hvor savværrket i Dr. Lund storskoven. mange ting består eller opstår spontant og gerne billigt, er jo ikke Nordjyde for ingen ting vel ;-)

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis