Kommentarer til projekt: Beskæring af gamle æbletræer

Her samles kommentarer til projektet: Beskæring af gamle æbletræer

Kommentarer vises både her og på projektet.

<p>Søren Hansen</p>
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har selv nogle gamle æbletræer og et pæretræ der skal beskæres, så jeg følger med i din tråd og ser de gode råd der kommer.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg har med succes " ringet " gamle frugttræer. DVS man skærer 1 cm af barken i en halv ring rundt om stammen. 10 cm højere oppe skærer man ligeledes en ring halvvejs om stammen- bare i modsat retning. Prøv os se at året efter blomster træet helt vildt og giver masse frugt. Manøvren holder i ca 5 år.
ja ringning er også en mulighed. Princippet er jo i bund og grund, at man får træet til at tro, at det er ved at dø og derfor forsøger det at sikre overlevelsen ved at bruge al sin energi på frugtsætning. Metoden skal anvendes med varsomhed, da det tager kræfter fra træet til at "opretholde livet som et sundt træ" og hvis træet ikke er i alt for god vækst eller helt sundt kan det give bagslag.
Jeg har gjort det ved at skøre alle tynde grene af, det hjalp ganske gevaldigt. Så skal man lige huske at i foråret når den begynder at sætte en masse skud, at fjerne ca halvdelen. Så giver træet også masser af frugt igen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis