Kommentarer til projekt: Hvad en havetraktor også kan bruges til

Her samles kommentarer til projektet: Hvad en havetraktor også kan bruges til

Kommentarer vises både her og på projektet.

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er vildt imponeret, også over at maskinen kan bære konstruktionen. Der skal pondus, som du selv nævner, til at give tryk på drivhjulene. Jeg har en tilsyneladende tilsvarende MTD og synes ellers ikke at forakslen ser videre solid ud, men det er den åbenbart!! :-))

Med venlig hilsen
ktm

 

Selve skovlen er lavet af toppen fra en olietank, og ophænget køres op og ned ved hjælp af et elstempel fra et skrivebord, samt div. stumper jern jeg havde liggende. Jeg har også et sæt snekæder jeg har lavet om fra en bil så de passer på. så kan den bedre stå fast i tøsne. Der er også mulighed for at sætte hele ophænget om bagpå, så skovlen kan sidde både foran rattet, og bagved rattet :-)) Der er forøvrigt mit første rigtige projekt med mit CO2 svejseværk.

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
Det er simpelthen genialt, hvor var den havetraktor i vinters da jeg stod og skovlede indkørsel? :)


El-Artikler og LED pærer fra Greenline A/S

Den kørte rundt i Ørbæk og rydede sne.:-):-):-)

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
Ja, det er godt nok en fantastisk ide' du der har fået,og lavet!!!de der elstempler til skrivebord,hvor har du købt dem?de skal jo være 6 volt, eller hvad?M.v.h. gerdahelmer
Det billigste når man vil have fat i sådan et stempel er at købe et brugt hæve/sænke skrivebord og så slagte det. Det jeg har på er til 24 volt den eneste forskel er bare at det kører lidt langsommere. Er forøvrigt så småt gået igang med at lave så jeg kan skifte fra side til side ved hjælp af motorerene fra en elevationsseng, man bliver jo lidt doven når man kan lave sådan noget:-))

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
Rigtig fed ide , er sku lidt misundelig ;)

Tim  
 
fedt lavet :D
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej med jer, jeg har også været i gang med min nye (brugte) have traktor. Manglede lige en stenrive til vej og fortov. Så manglede lige en ny rive da håndriven blev for tung. Så jeg kan varmt anbefale en hæve sænke bords motor. Det er rigtig at det kører noget langsomt men vil prøve at løse det med en 12V til 24V omformer fra Kina de har jo alt og til en pris. så der også er råd til en skive brød. Vil lægge lidt billeder og en enkelt klip op i nær fremtid. Hyg og hej.

Altmuligmanden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis