Isokern skorsten

Hejsa,

Jeg skal ha' monteret en brændeovn og i den forbindelse også ha' sat en "udvendig" skorsten op.
Jeg har tænkt mig en Isokern skorsten men problemet er (måske) at min gavl nederst er af mursten men øverst er af træ.
Kan det lade sig gøre ?

På forhånd tak
Mikael
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det har da vist ikke noget med hinanden at gøre. Jeg fik muret op fra stampet jordgulv, gennem træloft og stråtag, og det virkede fint.

Selvfølgelig skal den hæftes ordentligt på "jorden" med mørtel eller hvad der nu passer.

Mvh. JørgenE
Ja jo men den skal netop ikke føres igennem loftet men opføres udvendigt på huset.
Hvordan fæstner man skorsten til den øverste del af gavlen som er af træ (hvis det da er nødvendigt) ?

pft
Mikael
Citat fra Laketown

Ja jo men den skal netop ikke føres igennem loftet men opføres udvendigt på huset.
Hvordan fæstner man skorsten til den øverste del af gavlen som er af træ (hvis det da er nødvendigt) ?

pft
Mikael


Hej Mikael :lol:

Det med gennemføringen igennem loftet var et eks.
Når du murer den opad væggen fæstner du den enten med murbindere eller med galvaniserede søm,det kan du også gøre mod din trægavl hvis du syntes eller hvis der er meget langt. :? :lol: :wink:

mvh.milton
Tak Milton,

Ja undskyld at jeg er lidt langsomt opfattende, men jeg er bare bange for at lave det forkert.

Måske skal jeg bare bruge murbindere på det nederste stykke, hvor der murstensvæg og ellers ingen ting resten af vejen op, bare jeg bruger armeringsjern i selve skorstenen.

Tak for hjælpen
Mikael
Annonce
Citat fra Laketown

Tak Milton,

Ja undskyld at jeg er lidt langsomt opfattende, men jeg er bare bange for at lave det forkert.

Måske skal jeg bare bruge murbindere på det nederste stykke, hvor der murstensvæg og ellers ingen ting resten af vejen op, bare jeg bruger armeringsjern i selve skorstenen.

Tak for hjælpen
Mikael


Hej Mikael

det er ok at man er forsigtig,hellere en gang for meget end 10 gange for lidt :wink:

mvh.milton
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis