ændre på et hunde/katte/børnegitter

Vi har købt et hundegitter/låge, så vores katte ikke kan gå ind på børneværelset og ligge sig alle steder og smide deres kattehår, så langt så godt, det lader til at være højt nok til vores katte ikke gider prøve at hoppe over, men 2 gange har jeg stødt foden mod bunden af gitteret når jeg går igennem, og nu er konen bange for jeg en dag falder over bunden med baby i armene.. så nu vil hun have det væk..

Så er det jeg tænker om bunden virkelig behøver være så høj, er der nogen ideer til hvad jeg kan lave så bundrammen bliver ca 2 cm lavere, og kun et let højere end trinnet?

jeg har tænkt på at skæren det over på langs(lidt inde fra kanterne) skærene kanterne af og svejse, toppen på igen, men har ikke nogen svejser.

Andre gode ideer?


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad med blot at lave en "rampe" af tyndt materiale?
 - så er der ikke noget at slå foden imod

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Helt ærligt hvis du ikke kan løfte fødderne så højt, at du ikke falder over den smule, så bør du da øve dig. Er jeres barn allergisk overfor kattehår? 


fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
S. Fabrin skrev den 21-05-2017 13:21:43

Helt ærligt hvis du ikke kan løfte fødderne så højt, at du ikke falder over den smule, så bør du da øve dig. Er jeres barn allergisk overfor kattehår? 

 jeg kan godt 99% af gangene, som sagt er det ikke mig der er nervøs, det er konen der er nervøs over jeg falder med vores 10 dage gamle pige konen er generelt bare meget nervøs lige for tiden..

Hun er så vidt vi ved ikke allergisk, vi gider bare ikke have kattene ind i hendes seng, der er rigeligt katte hår andre steder i huset..

Det er da smukt at hun bekymrer sig om dig og jeres babys helbred. Hvad med hende selv en på en søvnig "nattevagt"

Hvis du skærer på langs / flækker det, så får du 2 skarpe kanter.

Du bør skære hele den nederste del af, svejse et stykke fladjern på f.eks. 10 x 30 mm så det ikke er højere end fodtrinet. Der svejses et lille stykke rør på som skal være hængsel i bunden

 På de lodrette laves huller og der svejses 1 møtrik på i hver side så gummidupper kan virke  igen. 

Det bliver du nødt til at få en smed eller lign. til så må malerarbejdet være LDS


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også