Skifte RUKO cylinder fra rund til oval

Jeg har en hoveddør med et låsesetup som kan ses på billederne herunder. Er du muligt at skifte cylenderen fra den runde udgave til den sikrere ovale, eller skal hele låsekassen skiftes?


Vh

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Låsekassen skal skiftes. Den kan du evt. købe brugt på f.eks. DBA


Søren O

Den oval cylinder er ikke mere sikker end en rund cylinder. Det er mere afgørende om det er 5-6-12 stift eller garant cylinder. Hvis du skal have en oval cylinder i låsekassen skal du have jasa's erstatnings låsekasse, hvis jeg husker rigtigt koster den i lejet 1000,- alternativt skal du have fat i en normal låsekasse og lave nye huller til hångreb og cylinder, fordi de ikke sidder samme sted, som i nuværende.


 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
robert8900_5 skrev den 19-05-2017 20:35:18

Den oval cylinder er ikke mere sikker end en rund cylinder. Det er mere afgørende om det er 5-6-12 stift eller garant cylinder. Hvis du skal have en oval cylinder i låsekassen skal du have jasa's erstatnings låsekasse, hvis jeg husker rigtigt koster den i lejet 1000,- alternativt skal du have fat i en normal låsekasse og lave nye huller til hångreb og cylinder, fordi de ikke sidder samme sted, som i nuværende.

 Jeg har ikke noget imod at klippe og klistre i døren. Den skal alligevel males. På sigt skal den skiftes, men det er ikke lige i budgettet. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også