Male mahognikøkkenbordplade sort

Jeg er lettere frustreret. Vi har lige fået lavet nyt køkken, og jeg er ikke helt glad for det :(


Planen var, at vi skulle have haft en sort laminatbordplade. Men da håndværkeren møder op, siger han, at den ikke kan bruges (af flere årsager). Vi må derfor i hast skaffe os en træbordplade, og her opstår mit problem.


Træbordpladen er i mahogni og er derfor rødbrun i farven. Det giver et helt andet look til køkkenet end ønsket. 


Jeg vil derfor høre, om jeg kan male den sort på en eller anden måde? Gerne så den bevarer årerne. 


På forhånd tak. 

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du sliber bordpladen let,ruller den med en 11 cm.finhåret rulle,så den lige er dækket,gerne to tynde lag,giv den derefter to tynde lag klarlak,med lidt held kommer det til at se acceptabelt ud.Det vil blive en noget sårbar bordplade,og jeg tvivler på,at du vil kunne se årene derefter.Hvorfor kunne den bestilte bordplade ikke bruges ?


bh

Hvis du sliber bordpladen let,ruller den med en 11 cm.finhåret rulle,så den lige er dækket,gerne to tynde lag,giv den derefter to tynde lag klarlak,med lidt held kommer det til at se acceptabelt ud.Det vil blive en noget sårbar bordplade,og jeg tvivler på,at du vil kunne se årene derefter.Hvorfor kunne den bestilte bordplade ikke bruges ?


bh
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Det lyder da sært.. lidt ligesom om "håndværkeren" har ødelagt laminatpladen, og prøver at redde egen "R..V"?  Hvad er hans grund(e)
At male en mahogniplade, bliver ALDRIG godt..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Problemet med laminatpladen var, at han ikke mente, at der kunne laves en ordentlig samling i hjørnet og at han ikke syntes, at det var en god idé at planlime den vask vi havde købt. Det skulle være i en træbordplade ifølge ham. 


Men det er jo også vores egen fejl at vi lod os stresse i stedet for at købe en mørkere bordplade. 

Det lyder som en dårlig håndværker, der ikke kan andet end at arbejde i træ .. :-(

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Alle samlinger kan da laves, det tyder på en ikke faglært håandværker der smykker sig med lånte fjer....

Er laminat bordplade ikke af træ? Jeg kan til nød forstå at håndværkeren ikke er begejstret for at lave hullet til den nedfældede vask og smiget til hjørnet på stedet, for det skal være nøjagtigt især ved vasken, hvor der kræves en fræseskabelon. Men selvfølgelig kan det laves, hvis det var en tømrer/snedker.


fase

Det var en tømrer :-/

Jeg har købt noget Trip Trap olie i mat sort, som jeg vil prøve på noget af resttræet. 

Tak. Den er vist desværre allerede olieret, så det er jo ikke sikkert, at den vil tage imod. 

Vande den op? Det må jeg prøve at læse om. 

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også