Spray mod ukrudt - billigere alternativ til Roundup?

Hej

Hvis man gerne vil sprøjte mod ukrudt, men synes at Roundup er for dyrt - findes der så et billigere alternativ som effektivt kan slå bevoksning ihjel?


Jeg er helt klar over at der er mange holdninger til hvor vidt man skal bruge sprøjtemidler eller ej - men jeg vil sætte pris på at vi gemmer den debat til en anden gang.


/Morten

28 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg er gået over til at bruge en ukrudtsbrænder,billig i anskaffelse og effektiv,men informer dig om,hvordan man bruger den.


bh

Nogen bruger udtræk (ajle) af mælkebøtter til at bekæmpe mælkebøtter med. Ditto udtræk af skvadderkål til skvadderkål og brændenælder til brændenælder etc.  

Frank Chr. skrev den 17-05-2017 09:03:20

Nogen bruger udtræk (ajle) af mælkebøtter til at bekæmpe mælkebøtter med. Ditto udtræk af skvadderkål til skvadderkål og brændenælder til brændenælder etc.  

 Ok - det går nok ikke i mit tilfælde, da jeg umiddelbart bare har "blandet" ukrudt forskellige steder, så det skal være noget som kan slå alt ihjel.

Køber du færdigblandet f.eks. i et byggemarked? Hvis ja, så er det særlig dyrt.

Hvis du køber det koncentreret, som du selv skal blande op, er det meget billigere.


Med venlig hilsen
ktm

 

Morten2k skrev den 17-05-2017 09:06:22

 Ok - det går nok ikke i mit tilfælde, da jeg umiddelbart bare har "blandet" ukrudt forskellige steder, så det skal være noget som kan slå alt ihjel.

 Så mixer du det blot.   

ktm, private kan vist ikke købe koncentreret (ublandet) pesticider/gift med mindre man køber i Tyskland eller låner hos bonden.  

Rent grundvand er en mangelvare og det går kun en vej ,  værre , man lukker vandboringer hver dag , på grund af pesticider rester , så det bedste man kan gøre er at finde hakkejernet frem , når der først der er bund i det så er det ikke så svært at holde , 


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
ktm skrev den 17-05-2017 09:33:17

Køber du færdigblandet f.eks. i et byggemarked? Hvis ja, så er det særlig dyrt.

Hvis du køber det koncentreret, som du selv skal blande op, er det meget billigere.

 Har brugt koncentreret indtil videre ..


Frank Chr. skrev den 17-05-2017 09:40:39

 Så mixer du det blot.   

ktm, private kan vist ikke købe koncentreret (ublandet) pesticider/gift med mindre man køber i Tyskland eller låner hos bonden.  

Jeg tror vi skal finde noget der er lidt nemmere tilgængeligt


karl smart skrev den 17-05-2017 09:44:32

Rent grundvand er en mangelvare og det går kun en vej ,  værre , man lukker vandboringer hver dag , på grund af pesticider rester , så det bedste man kan gøre er at finde hakkejernet frem , når der først der er bund i det så er det ikke så svært at holde , 

 Den diskusion tager vi i en anden tråd.

Please - brug noget der ikke skader vores grundvand! Synes virkelig forslaget om "Ajle" er det bedste af dem alle, hvis man vil vande med noget. 

Hvad med det der hedder "ecostyle ukrudtsfri" - er det ikke uden gift, kun med fedtsyrer? Måske det også er ok?

Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis