Skift af udendørs vandhane

Hej LDS

Jeg har en udendørs vandhane der ikke kan hverken åbne eller lukke mere, den står bare og drypper en tynd stråle vand ud. Jeg har haft en slange på så vandet ikke er gået til spilde, men nu skal den skiftes.

Indvendigt ser det sådan her ud:

Jeg sætter svensknøglen "nedenunder", og trækker, men der sker ikke andet end at min arm bliver lidt længere. Er jeg bare blevet en svækling, eller sidder det virkelig så stramt sammen? Eller er det links-gevind? Lidt hjælp vil blive værdsat.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal ikke trække men skubbe, altså mod uret rundt. Har du ikke et billede af vandhanen i stedet for det du viser?


fase

Det ligner en frostfri vandhane, de typer jeg har haft adskilt, sidder der en lille tap med en gummeipakning som skal skiftes hvis den drypper, og det skal gøres udefra.

tap/pakning ser nok ca sådan her ud.


Vi prøver igen, i morgen --

@je_ns

Det er ikke fordi den er utæt. Den kan hverken åbne eller lukke, men blot stå lidt tændt. Desuden er den med nøgle, som jeg ikke gider have.

@S.Fabrin

Det hjalp. Jeg havde ikke lige forventet at forskruningen sad på røret. Men hvordan får jeg så den af nu? Klipper man bare klemringen?

Og endnu vigtigere, hvordan sætter jeg så den nye på, når røret ser således ud?

Den gamle saver du bare røret over..

Den nye burde jo passe ind, evt kan du bruge den gamle omløber..


Vi prøver igen, i morgen --

Det er bare det der med "burde" jeg ikke er så tryg ved. Jeg har måttet lukke for alt vand i huset for at pille vandhanen af. Så hvis den nye ikke passer på, selvom den burde, så har jeg et problem hvis jeg skærer den gamle over.

Annonce

Kan du ikke dreje vinkelstudsen 1/4 omgang, så kan du jo kontrollere om det nye passer i.

Eller mål rørdiameteren med en skydelære.-.


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg har haft drejet den, men der kan ikke umiddelbart skrues noget i. Vinkelstudsen er med udvendigt gevind, ligesom røret på den nye hane er det.

Skru den gamle ventil på igen og skaf en muffe i messing (1/2" muffe), så passer det med stor sandsynlighed sammen. Så kan du få åbnet for vandet igen.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis