Lave havebord - Teak farve?

Hej,


Mangler et havebord til altanen der er 90 x 60 cm. Kan ikke finde noget egnet, så tænker at bygge det selv. Jeg vil gerne have brædderne skal være teak farvet. Men det store spørgsmål er om man kan købe noget billigere træ og få det til at se ud som teak træ?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan købe flere forskellige olier til farvning af træ, hvilke kan få den ønskede effekt frem af andre træ-sorter.

Men så er det bare om ikke den træsort er lige så god...

Tredie alternativer at købe et rundt teak bord på ø60cm i stedet?


 

Steensen skrev den 13-05-2017 13:26:07

Du kan købe flere forskellige olier til farvning af træ, hvilke kan få den ønskede effekt frem af andre træ-sorter.

Men så er det bare om ikke den træsort er lige så god...

Tredie alternativer at købe et rundt teak bord på ø60cm i stedet?

 Tak for svar - har du nogle gode forslag til træ og olie?

Er ikke ekspert på træ-fronten, så der må andre ind over.

Ved at Eg er holdbart, men også dyrt, så hvis man vælger Eg, kan man lige så godt bruge eg-farven frem for teak'e det.


 

Hvis det er et bord der skal stå ude, året rundt, er det nok bedst at bruge trykket træ...
Det findes i en brun udgave, men du finder ikke noget der er "teak".
Alle de træbeskyttelser jeg har set, kommer aldrig til at ligne rigtigt teak, så jeg ville nok forlige mig med at få et bord der ikke er teak, men "almindeligt" træ.
Ved at smøre træbeskyttelse på en bordplade, farver du kun overfladen(nogle få mm ind i træet), og opstår der et hak eller en ring fra en kop eller flaske, ja så kan man ikke bare reparer det, men skal starte forfra      


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Ja, du kan da bare købe nogle fyrrebrædder (evt. trykimprægnerede) og give dem et par gange teakfarvet træbeskyttelse. Det har selvfølgelig ikke samme levetid som teak, men hvis ikke det står ude om vinteren - eller i det mindste er afdækket - så kan der da være mange år i det. Særligt hvis du gemmer resten af træbeskyttelsen og giver den et opfriskende lag nu og da (årligt).

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også