Montagelim / sundhedsfarer ?

Hej LDS-folk


Jeg er ved at sætte gerigter op med montagelim, men kommer til at tænke på om der noget man skal holde sig fra ? Har brugt forskellige mærker 

BOSTIK MAXI-BOND ( SILVAN) 

STABILE QUICK FIX / UNIVERSAL MOMTAGELIM TIL UDE OG INDE (JEM OG FIX)

Kommer til at fuge med acrylfuge, så det forsegles lidt. 

På forhånd tak.


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Læs malkoden,jo højere tal desto farligere.


bh

Super tak. Ser at Malkoden på Bostik ifølge produktbladet er 0-1, så det er vel okay. Det andet fra Jem og Fix, kan jeg ikke finde nogen malkode på. Det indeholder naphter(råolie) samt acetone. Men på selve produktet står at det kan anvendes ude og inde. Tænker at det er vel det så må  være ok ? Det er vel små mængder som rimeligt hurtigt damper af bag sådanne paneler ? Også forsegles det bag en acrylfuge. 

Havde det været så giftigt, havde man vel ikke solgt det på alm byggemarkeder ? 

Du skal bestemt købe den vandbaserede lim fra bostik eller noget andet tilsvarende. Det med acetone mm stinker forfærdeligt, og jeg på ingen måde forestille mig at det er sundt.

Begge dele virker fint, men den ene er ikke rart at arbejde med, og den lugter også i lang tid bagefter. Almindelige vandbaserede montagelim lugter ca som akrylfuge.

Tak, vil så bruge den vandbaserede lim til de resterende gerigter. Spørgsmålet er så nu om limen fortsat afgiver lugt/kemikalier når den er hærdet. I givet fald skal jeg jo fjerne de gerigter som allerede er sat op 😐

Acetone er ikke slemt, og forsvinder meget hurtigt uden at være så giftigt (findes naturligt i kroppen f.eks). råolie lyder lidt værre, benzen osv.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis