Portvin på blommer fra haven

Hej LDS

Jeg er ny her.


Jeg har længe haft en ide om at bruge vores skønne Reine Claudes blommer fra haven til noget andet end blot marmelade. 

Jeg vil derfor forsøge at fremstille portvin - det er der I kommer ind i billedet.


Jeg er helt nybegynder på området, så hjælp modtages med kyshånd.

Marc

Hej LDS Jeg er ny her. Jeg har længe haft en ide... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Først velkommen til dette forum .......... Hvordan går det med vinfremstillingen ? .... Har i tidens løb brygget meget vin og brugt bogen : Hjemmefremstilling af vin , Keld Erlandsen , ISBN 87 00 28441 6 , som opslagsværk . Her er fx en opskrift med 10 kg blå blommer , 2 kg blåbær og 5 kg jordbær ..... Har brugt blommer sammen med mindre mængder af andre bær og med godt resultat .....


....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........

jeg har lavet denne i 2016 som portvin,den endte med at blive 15% og smager godt.Jeg vil gå ud fra at du kan ersatte mirabeller med blommer og evt reducere sukker tilsætningen lidt.Har sat den til side i ballonen i et rum med skiftende temeratur så jeg håber den bliver endnu bedre med lidt alder

Portvin

13-8-16

Portvinj Kitzinger gær

13kg bladede mirabeller

1/2kg brombær

1  banan

enzymer

2kg sukker

50 g brun farin

100gf brun farin

2,5kg sukker

Vand  3 liter

vand 5 liter

16-8 1kg sukker +nutrisal

19/8 1kg sukker

22/8 1/2kg sukker


sirjhp

eg skal bruge jeres kvikke hoveder og ekspertice.
Jeg har i fryseren nogle jordbær fra i sommers og min drøm var at lave sådan noget jordbærgrøds agtig noget som er lagt sammen med creme og makroner. og fløde på toppen... hedder det Jordbær Trifli ????
Og hvis det gør hvordan laver man det så ( og mener her helt fra bunden med kogning af bær )
Og hvis det ikke gør... Hvad hedder det så og hvordan laver man så det ???? :-P
Tusind gange tak... er sikker på i kan hjælpe mig

Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis